غلامرضا اللهیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقدار دو هزار و 548 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق به ارزش حدود 30 میلیون ریال از قاچاقچیان چوب در شهرستان اردستان کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه کشف این چوب ها نشان گر قطع بیش از250 درخت است تصریح کرد: در این ارتباط چهار نفر دستگیر شده و همراه با آنان یک دستگاه نیسان، یک دستگاه مزدا و یک دستگاه وانت پیکان نیز توقیف شده است و پرونده افراد متخلف به دادگستری ارجاع شده و خودروها توسط ماموران به پارکینگ انتقال یافتند.
الهیاری قاچاق چوب و قطع درختان را عامل تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان اعلام و خاطر نشان کرد: قاچاقچیان برای دسترسی به درآمدهای کلان اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان و حفظ محیط زیست در منطقه اردستان اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: ذغال چوب درخت تاغ به دلیل دوام آتش و نیز گران بودن آن مورد تعرض قرار گرفته و تخریب عرصه های طبیعی و قطع درختان تاغ باعث ازبین رفتن تاغزارهای این شهرستان می شود.
شهرستان اردستان با 45هزار نفر جمعیت مقدار94 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ و 870هزار هکتار مرتع در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.