به گزارش ایرنا، این پروژه ورزشی که کار احداث آن از سال 94 آغاز شده و 105 متر طول و 68 متر عرض دارد براساس استانداردهای فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) ساخته شده است.
مهمترین ویژگی این پروژه، استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی است که از خصوصیات منحصربه فردی برخوردار است.
مهیا کردن چمن مصنوعی گرچه در مقایسه با زمین چمن طبیعی که ساخت آن کمتر از 400 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، پرهزینه است و برای بهره برداری از آن به بیش از یک میلیارد تومان بودجه نیاز است اما از لحاظ زیست محیطی و اقتصادی بویژه در استان اصفهان مقرون به صرفه است زیرا:
** 1- در شرایطی که اصفهان با کمبود آب و خشکسالی مواجه است، استفاده از چمن طبیعی بسیار آب بر و نگهداری و محافظت آن پر هزینه است.
مصرف روزانه بین 30 تا120هزار لیتر آب برای هر بار آبیاری چمن زمین فوتبال آن هم برای تمرین بویژه در مناطق کم آبی همانند اصفهان قابل تامل است.
از اینرو اقدام باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان برای استفاده از زمین چمن مصنوعی مطابق با استانداردهای روز جهان، رویکردی زیست محیطی و در جهت حفظ منابع آب و هدر رفت این مایع حیاتی است.
** 2- حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی اقتصادی برای اجرای این پروژه نیز همانگونه که در صحبت های مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در مراسم افتتاحیه بیان شد، از دیگر اهداف است.
گرچه برای ساخت زمین مصنوعی ' بهرام عاطف' باشگاه ذوب آهن بیش از یک میلیارد و 200 میلیون هزینه شده است اما باتوجه به اینکه این باشگاه برای اجازه زمین چمن جهت هر جلسه تمرین تیم های خود باید مبلغ کلانی را پرداخت می کرد اعتبار هزینه شده برای ساخت چمن مصنوعی یاد شده سرمایه گذاری است، نه هزینه.
براساس اعلام، ' سعید آذری ' مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان، این باشگاه پیش از بهره برداری از زمین چمن مصنوعی بهرام عاطف، برای برگزاری تمرین و مسابقات همه تیم‌ های خود سالیانه مبلغ 800 میلیون تومان پرداخت کرده است.
بنابراین، ساخت چمن مصنوعی بهرام عاطف گرچه با اعتباری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته شده است اما پس از یکسال ضمن اینکه از تحمیل هزینه 800 میلیون تومانی به باشگاه ذوب آهن جلوگیری می کند و به منبعی برای درآمدزایی این باشگاه کمک خواهد کرد.
به این دلیل یکی دیگر از رویکردهای باشگاه ذوب آهن اصفهان در اجرای این پروژه را می توان صرفه جویی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد.
زمین چمن مصنوعی استاد بهرام عاطف با همت باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن و شرکت سهامی ذوب آهن عصر شنبه با حضور جمعی از مدیران شرکت سهامی ذوب آهن و پیشکسوتان ورزش اصفهان در مجموعه فرهنگی اداری شفق وابسته به شرکت ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید.
باشگاه ذوب آهن اصفهان از سال 1347 با حمایت شرکت ذوب آهن اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است.
این باشگاه در رشته های فوتبال، وزنه برداری، بسکتبال و والیبال در رده های بزرگسالان و پایه فعالیت دارد.
ذوب آهن اصفهان در رشته فوتبال در رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان تیم دارد.
2093 ** گزارش و انتشار: اصغر دواتگر

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.