این روزنامه نوشت: علی ‌رغم تمام فرهنگ سازی های نهادهای ذیربط در خصوص استفاده هر چه بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور و به ویژه در استان ها و کلانشهرها همچنان شمار زیادی از شهروندان بنا به دلایل متعددی همچون رفاه بیشتر و دسترسی سریع و آسان به سیستم حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند، از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند. در این بین اما آمار بالای خودروهای تک سرنشین، به یکی از معضلات بزرگ پیش روی مدیریت در کلانشهرها تبدیل شده و استفاده از خودرو های تک سرنشین در تهران نه تنها کاهش نداشته، بلکه افزایش پیدا کرده و با افزایش 20 درصدی، از 60 درصد به 80 درصد رسیده است.
این روزنامه به نقل ازسرهنگ رضا رضایی رییس پلیس استان اصفهان، نوشت: با وجود گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در استان، اصفهانی‌ها حداکثر از 30درصد ظرفیت این ناوگان استفاده می کنند». معتقد است، بیش از 20 درصد خودروها دوسرنشین هستند، این در حالی است که ناوگان حمل و نقل در استان و به ویژه در کلانشهر اصفهان اعم از ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری، رشد چشمگیری داشته است.
ادامه این مطلب به نقل از وی حاکیست: اصفهانی ها از 20 درصد تا 30 درصد ظرفیت حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی های درون شهری استفاده می کنند، روند افزایشی ورود وسایل نقلیه به استان اصفهان موضوع قابل تاملی است، چرا که در حال حاضر حدود یک میلیون خودرو در اصفهان تردد می کنند، آمار بالای تردد خودروهای تک سرنشین ها در حالی اعلام شده است که رییس شورای شهر اصفهان تردد خودروهای تک‌‌سرنشین را عامل 70 درصد آلودگی کلانشهر اصفهان می داند و معاون حمل ‌و‌ نقل و ترافیک شهرداری ‌اصفهان نیز از سهم 80 درصدی این خودروها در افزایش ترافیک در نصف جهان خبر می دهد.
این روزنامه در ادامه با نقل قول از این مقام مسئول نوشت: همه روزهای هفته به استثنای روزهای تعطیل و جمعه خودروهای تک سرنشین با حضور در معابر ترافیک را تشدید و بیشتر این خودروها در مناطقی که ادارات و سازمان ها، مراکز تجاری و خرید و فروش تمرکز دارند، عبور و مرور می کنند و ظهرها از ساعت 12 تا 14:30 و بعد از ظهرها از ساعت 16:30 تا 17 بیشتر از ساعات دیگر روز شاهد حضور خودروهای تک سرنشین هستیم.
ادامه این مطلب حاکیست: حضور 80 درصدی تک سرنشین ها در خیابان های پایتخت باعث شد تا چندی پیش معاون شهردار تهران از کلید خوردن احتمالی طرح جداسازی خودروهای تک سرنشین در بزرگراه‌ های تهران خبر دهد، سید جعفر تشکری هاشمی که با ایسنا گفت ‌و گو می کرد، ضمن اشاره به عزم جدی شهرداری برای راه اندازی خطوط HOV، گفت: شهرداری این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند، چرا که راه‌ اندازی این خطوط در بسیاری از کشورها تجربه شده و نتایج آن موفقیت ‌آمیز بوده است.
خط خودرو با اشغال بالا یا همان HOV خطوط طراحی شده برای کمک به افراد بیشتری در مناطق پر تراکم و شلوغ است، این خطوط به شهروندان، رفت و آمد سریعتر و قابل اطمینان را ارائه می دهد و ازدحام را در خطوط منظم با حرکت دادن افراد بیشتری در مسایل نقلیه کمتری روان می کنند.
گ / 6020 / 6022 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.