حسین چرخابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت:  با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۵۰ روز گذشته لیگ برتر فوتبال همانند سایر رویدادهای فرهنگی و ورزشی در کشور تعطیل شد که مسئولان امر برای آغاز آن باید راه حلی علمی و علمی یافت.

وی با اشاره به اینکه برخی از اخبار حاکی از آن است که لیگ برتر فوتبال از خردادماه آغاز می‌شود افزود: این کار  غیر اصولی است که در این باره زمان بدهیم زیر ابتدا باید تمرینات به صورت گروهی آغاز شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری لیگ برتر فوتبال حداقل یک ماه نیاز به تمرینات و بدنسازی است، افزود: در این راستا باید تمرینات گروهی بدون مانع برگزار شود و بازیکنان شرایط فنی و تمرینی خود را بیابند.

سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه برگزاری ادامه لیگ برتر فوتبال بدون تمرینات درست و آمادسازی حرفه‌ای ممکن است باعث مصدومت بازیکنان شود، افزود: این مصدومیت‌ها حتی در برخی موارد ممکن است به دوران ورزشی بازیکن پایان دهد که باید مراقب بود.

چرخابی اضافه کرد: بعد از مشخص شدن تمرینات و آمادگی بازیکنان از نظر فنی زمان برگزاری یا ادامه مسابقات مشخص شود که این خود باید مورد کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

چرخابی تصریح کرد: در شرایط کرونا همانند سایر کشورهای دنیا باید به این نکته نیز توجه کرد که فوتبال یک بازی گروهی است و باید همه جوانب در زمینه تماس بازیکنان در این شرایط نیز گرفته شود.

به گفته وی همچنین باید در این زمینه منتظر دستورالعمل های فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و ای افی سی بود و طبق آن عمل کرد.

این پیشکسوت فوتبال اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر بیماری کرونا خاتمه یابد و همه چیز همانند سابق در ورزش ادامه یابد.

ویروس کرونا از زمستان سال گذشته از چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار جامعه جهانی از جمله نظام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

مبتلایان به بیماری کرونا در دنیا به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است که از بین آنها بیش از ۲۸۰ هزار نفر جان باختند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تا کنون بیش از ۱۰۷ هزار نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شدند و بیش از ۶ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.