حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان اصفهان است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار جوی از امروز در استان اصفهان بیان داشت: با ورود این سامانه به استان اصفهان در اکثر مناطق استان اصفهان انتظار وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی به ویژه در مناطق بادخیز نیمه شرقی و شمال استان وقوع توفان لحظه‌ای و گردوخاک محلی انتظار می‌رود.

احتمال شکستن درختان فرسوده و شکل گیری رواناب در مقیاس محلی

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در تردد محورهای مواصلاتی نیمه‌ی شرقی و شمال استان، کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال شکل گیری رواناب در مقیاس محلی (در مناطق شرق و شمال) وجود دارد.

وی بیان داشت: اتخاذ تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از خسارات احتمالی بر اثر وزش باد، رعایت توصیه‌های بهداشتی در جهت کاهش اثرات افزایش غلظت آلاینده‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی و تجهیزات گلخانه‌ای ضروری است.

کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما طی ۲۴ ساعت آینده

علی عسگریان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: روز چهارشنبه: گردوخاک به تدریج افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه هوای اصفهان صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک محلی است، گفت: روز جمعه نیز هوای شهر اصفهان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.