حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان طی امروز است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت آسمان در اکثر مناطق استان نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش‌های رگباری متناوب و موقتی، در مناطق مستعد همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر سامانه ناپایداری همرفتی به ویژه در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان به ویژه مناطق مرتفع آنهاست، گفت: لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب به صورت محلی، سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

علی عسگریان تاکید کرد: اتخاذ تمهیدات احتیاط لازم برای عبور سیلاب‌های ناگهانی احتمالی، فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی و حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل بارش تگرگ است.

گرد و خاک محلی و وقوع طوفان لحظه‌ای

وی با اشاره به وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک موقتی در نیمه جنوبی و شرق استان به ویژه مناطق بادخیز آنها ابراز داشت: بر این اساس احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و آسیب به سقف‌های موقت و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی وجود دارد و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمال ضروری است.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: روز یکشنبه هوای شهر اصفهان گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و گردو خاک محلی، و رگبار پراکنده و رعدوبرق است.

وی گفت: روز دوشنبه نیز هوای شهر اصفهان صاف تا قسمتی ابری، گاهی و وزش باد است و روز سه شنبه کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

موج جدید بارش‌ها از روز چهارشنبه در استان اصفهان

علی عسگریان با تاکید بر اینکه از روز چهارشنبه موج جدید بارش‌ها استان اصفهان را فرامی گیرد، گفت: بیشینه دما در کلان شهر اصفهان امروز به ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.