عباس شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم ضدعفونی کردن افراد و اجسام برای مبارزه با شیوع کرونا اظهار داشت: در این راستا سامانه عبور پاک توسط دو نفر از پژوهشگران شبکه دامپزشکی کاشان طراحی و ساخته شد.

وی با بیان جزئیاتی از این سامانه ابراز داشت: با استقرار این سامانه، به محض ورود فرد به دستگاه محلول ضدعفونی داخل مخزن از طریق نازل‌های تعبیه شده در سقف و ستون‌های جانبی به سمت فرد پاشش می‌شود و تشتک ضدعفونی در کف دستگاه نیز کفش‌ها را پاک سازی می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان تصریح کرد: با ترددهای مالکین و کارگران واحدهای مرغداری، دامداری، مزارع پرورش آبزیان و غیره احتمال انتقال مکانیکی آلودگی‌ها به خصوص عفونت‌های ویروسی وجود دارد که نصب این دستگاه در محل ورودی واحدهای پرورش به پیشگیری از بروز بیماری‌ها و افزایش سطح امنیت زیستی و به تبع آن تولید سالم و پایدار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراحل ثبت این اختراع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل مذکور و تاییدیه از اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی کشور، تولید انبوه و صنعتی این دستگاه شروع خواهد شد.

پلمب شش باب مغازه قصابی متخلف در منطقه راوند کاشان

شاه میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود از پلمب شش باب قصابی در منطقه راوند کاشان خبر داد و بیان داشت: این واحدهای صنفی به دلیل ذبح دام خارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی و عرضه گوشت فاقد مهر و برچسب دامپزشکی پلمب شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌هایی مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت و تب کریمه کنگو، بازرسان دامپزشکی چندین مرتبه به متصدیان این واحدها تذکرات لازم در خصوص ذبح دام در کشتارگاه صنعتی کاشان و الزام بررسی سلامت گوشت توسط ناظرین بهداشتی دامپزشکی را ارائه داده بودند اما متأسفانه صاحبان این واحدهای صنفی داخل باغات و دامداری‌ها در محیطی غیربهداشتی و خارج از نظارت بهداشتی دامپزشکی همه روزه اقدام به ذبح دام کرده و گوشت آن را به فروش می‌رساندند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان گفت: با توجه به تذکرهای پیاپی و عدم توجه به این هشدارها و در راستای صیانت از امنیت و سلامت غذایی شهروندان از فعالیت این واحدها جلوگیری شد و با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان کاشان این شش باب مغازه قصابی متخلف به طور همزمان پلمب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.