نقشه‌های اداره‌کل هواشناسی اصفهان بیانگر جوی به نسبت ناپایدار امروز و فردا بر روی استان است و بر این اساس در این مدت بیشتر مناطق استان، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 از روز چهارشنبه با ورود سامانه‌ ناپایدار از سمت غرب و جنوب به استان و فعالیت آن تا اواخر وقت روز پنجشنبه در بیشتر مناطق استان، بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ، به ویژه در روز پنجشنبه، پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در مناطق غربی و جنوبی استان خواهد بود.

دمای هوا  در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت.

همچنین رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان تا ظهر امروز دوشنبه در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل با میانگین ۵۶ در وضعیت سالم و نزدیک به پاک است.

بابک صادقیان افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۵۹ (AQI) سالم، خرازی ۵۹سالم ، خیابان دانشگاه ۸۴سالم، خیابان استانداری ۳۸پاک، رودکی ۵۹ سالم و پروین ۳۷ در وضعیت پاک ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند  را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

‌شهر اصفهان از یکم تا ۳۱فروردین سال گذشته ۱۱ روز هوای پاک و ۲۰ روز هوای سالم  را تجربه کرد و روز ناسالمی نداشت در صورتی که در سال ۹۹ در همین مدت چهار روز هوای پاک، سه  روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۴ روز هوای سالم را سپری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.