علی اصغر کاراندیش مروستی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان  افزود: فعالیت‌ این وزارتخانه کیفی است و هر چند از نظر آماری نیز رشد فزاینده‌ای در تعداد سالن‌های سینما، نشر و کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، مطبوعات، پایگاه‌های خبری، تحلیلی و بازی‌های رایانه‌ای اتفاق افتاده است و در سازمان‌های تابعه نیز مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز، رشد خوب و چشمگیری داشته‌ایم.

وی همچنین از افزایش تعداد نشریات مکتوب از ۲ هزار و ۷۰۰ به هفت هزار و هفتصد نشریه در دولت‌های دوازدهم و یازدهم نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد و  گفت : رشد چشمگیر پایگاه های خبری و تحلیلی در این مدت چشمگیر بوده است.

 کاراندیش مروستی به برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هشت طرح مختلف اجرا شده که سبب بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور شده است و وزارتخانه توجه ویژه ای به حوزه پژوهش داشته است.

وی با ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت‌های حجت الاسلام انصاری مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مدت ۲ سال و نیم حضور در این خطه تصریح کرد: اصفهان سابقه دیرینه فرهنگی هنری در کشور داشته و بنابراین تلاش کردیم مدیرکلی برای این استان معرفی کنیم که سابقه و توان مدیریتی بالایی داشته باشد.

کاراندیش مروستی با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان ابراز امیدواری کرد مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بتواند همچون گذشته منشاء خدمات ارزشمند باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه  ادراک مستمر ما حاصل از فرهنگ است، گفت: حوزه فرهنگ بسیار وسیع و گسترده است و ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعالی است.

وی افزود: فرهنگ دارای مفهوم گسترده‌ای است که مظلوم واقع شده  گاهی از آن استفاده ابزاری می‌شود، در برخی موارد شاهد هستیم ساختار موجود با ماموریت‌های و جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تناسب ندارد ولی با توجه به گستردگی این حوزه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقطه مرکزی پرگار فعالیت‌های این بخش باشد.

حیدر قاسمی ادامه داد: نتیجه کار فرهنگی به مرور زمان مشخص می‌شود و اصفهان در حوزه فرهنگ و تمدن کشور دارای قدمت است بنابراین فعالیت فرهنگی در این شهر و استان الزامات خاص خود را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: خدا را شاکرم که قریب به ۳۰ ماه در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در خدمت اهالی فرهنگ و هنر استان اصفهان بودم و تلاش کردیم در این مدت فعالیت‎‌های مختلفی را برای خدمت به این استان انجام دهیم.

وی سطح فرهنگ استان اصفهان را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: یکی از لوازم کار فرهنگی وجود صمیمت و رفاقت بین متولیان فرهنگ و هنر استان است و تلاش کردیم در این مدت نیروی انسانی را بیش از پیش ساماندهی کرده و نیز برای افتتاح و بهره‌برداری ساختمان اداره کل نهایت تلاش را انجام داده و آن را به ثمر رساندیم.

در پایان این جلسه سید سعید سرابی  به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد. 

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله فعالیت‌های فرهنگی سرابی پیش از حضور در اصفهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.