مهدی خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به صفر رسیدن تصادف در این محورها حاصل یک دهه تلاش مستمر این اداره کل و پلیس راه برای آگاه‌ سازی و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه‌ها و اهدا رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران از اقدام‌های موفق این اداره کل در راستای آگاه سازی و فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان بیان کرد: سال گذشته علاوه بر اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان، تلاش‌های بسیاری برای ارتقا فرهنگ رانندگی  و همچنین ارتقا آگاهی گروه‌های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

تصادفات فوتی دراستان اصفهان ۱۱.۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: آمار تصادفات منجر به فوت این استان در سال گذشته ۱۱.۵ درصد نسبت به  سال ۹۷ کاهش داشته است.

وی اظهار داشت:تعداد تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ بیش از ۳۷۳ فقره بود که در سال گذشته به ۳۳۰ فقره کاهش پیدا کرد.

خضری با بیان اینکه میزان تلفات سر صحنه هشت درصد کاهش یافته است ادامه داد: سال ۹۷ تعداد کشته شدگان سر صحنه ۴۴۰ نفر بودند که در سال گذشته به ۴۰۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این استان پس از استان‌های قم، اردبیل، مازندران، البرز و قزوین بیشترین کاهش در تعداد تصادف‌های منجر به فوت استان را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اصفهان با مقایسه حجم تردد و گستردگی این استان‌ها با استان اصفهان گفت: ۶ درصد از حجم تردد کل کشور در محورهای مواصلاتی اصفهان انجام می‌شود و با مطالعه دقیق تر در این زمینه میزان اثرگذاری اقدامات استان برای کاهش تصادفات مشخص‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: سال گذشته علاوه بر اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان، تلاش‌های بسیاری برای ارتقا فرهنگ رانندگی  و همچنین ارتقا آگاهی گروه‌های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

خضری جذب سرمایه گذاران برای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با تداوم اقدامات انجام شده شاهد کاهش هر چه بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان باشیم.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست؛ این استان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزادراه است.  

 استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.