محمد قلمکاریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس مربیان مراکز کانون با استفاده از امکان شبکه‌های اجتماعی ارتباط خود را با اعضای کودک و نوجوان کانون حفظ کردند.

وی اظهارداشت: در این راستا بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، انیمیشن، داستان‌نویسی و کاردستی در قالب مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: همچنین در این مدت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با معرفی کتاب‌های جذاب و تاثیرگذار در اولویت برنامه‌های آموزشی اعضا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر اعضای کانون از امکان داشتن سیستم‌های رایانه‌ای، تلفن همراه، تبلت و سایر برنامه‌های هوشمند برخوردار هستند می‌توانند به راحتی فایل کتاب‌های معرفی شده توسط مربیان را دریافت کنند و در هرشرایطی به مطالعه آن بپردازند.

قلمکاریان با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها نگران وضعیت روحی و جسمی کودکان خود به لحاظ ارتباط نداشتن با دنیای بیرونی و تفریحات فیزیکی هستند گفت: براین اساس معرفی بازی‌های بومی و گروهی در دستور کار مربیان قرار گرفته و آنها با این شیوه می‌توانند از حالت رخوت و سستی خارج شوند.

وی یکی از برنامه‌های مهم کانون برای تغییر روحیه اعضای کانون در شرایط حاضر را برگزاری نخستین مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز با عنوان نقل سپید خنده عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف از برپایی این برنامه مجازی، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بصورت مفید و موثر است.

قلمکاریان افزود: موضوعات این برنامه فرهنگی و هنری فراخوان این مهرواره شامل، تعطیلی‌های کشدار، دلتنگی‌های قرنطینه،؛ عید بدون عیدی، نوروز در قرنطینه، چشم‌های به در، درد و دل‌های دست‌هایم، پدرهای خانه‌نشین است.

وی مهلت ارسال آثار به نشانی  peykomid۹۹@gmail.com  را تا ۱۰ اردیبهشت ذکر کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند در قالب‌های مختلف شعر، داستان، کاریکاتور، تصویرگری و اینفوگرافی آثار خود را ارسال کنند.  

 وی بیان داشت: در کنار تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون در فضای مجازی با توجه به شرایط حاضر به لحاظ شیوع ویروس کرونا، مضامینی شامل کاهش رعب و وحشت از بیماری در کودکان و نوجوانان، امنیت و آرامش دادن به آنها، آگاهی‌دادن برای مراقبت‌های فردی و گروهی، استفاده بهینه‌ از زمان و حضور مداوم در کنار خانواده، امکان خلق آثار و  ایجاد انگیزه و امید به آینده و بهبود شرایط  نیز مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به نامشخص بودن زمان بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی و هنری گفت: مهمترین مساله در این شرایط سلامت و تندرستی افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است و امید است با بهبود شرایط در آینده‌ای نزدیک امکان حضور آنها در این مراکز فراهم شود.

اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای ۶۱ مرکز و ۱۲۰ هزار نفر عضو است که ۱۳ مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.‏

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.