علی‌اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک کاشان بیان کرد: فرهنگ ترافیکی به طور معمول نشان‌دهنده بسیاری از مسایل فرهنگی یک جامعه است و این مهم در بسیاری کشورها جا افتاده که در کشور ما هم باید این اتفاق بیافتد.

وی افزود: با تاسف در کاشان هم چنین ضعفی وجود دارد و البته خیلی خوشحال هستیم که این مهم در شهرستان فرهنگ‌سازی می‌شود و امیدواریم بتوانیم نتیجه‌های آن را به صورت مستقیم در سلامت و امنیت خانواده‌ها شاهد باشیم.

فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر اهمیت بالای خودمدیریتی در راستای سلامت فردی و خانوادگی تاکید کرد: بانوان که با نقش‌های مختلف نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، می‌توانند این نکته مهم را به پدران، همسران و فرزندان خود منتقل کنند که نظارت آنها از هر ابلاغ قانون و سخنرانی مهم‌تر و اثرگذارتر است.

وی اضافه کرد: نقش آموزش همواره مهم بوده است و امیدواریم در سایه آموزش و اجرای قانون شهری امن داشته و دیگر صحنه‌های دلخراش جان‌باختن هموطنان که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، شاهد نباشیم.

مرتضایی تشریح کرد: برای اجرای هر سیاست خوبی نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و اگر کار را به مردم بسپاریم بهترین نتیجه را خواهیم گرفت که این مهم البته در شهرستان کاشان نمود داشته و در بخش‌های گوناگون نتیجه داده است.

وی یادآور شد: کاشان مهدن تمدن با هفت‌هزار و ۵۰۰ سال پیشینه تاریخی، فرهنگ پربار و انسان‌های بزرگی است که در طول تاریخ اقدام‌های موثری در کشور و جهان برجا گذاشتند؛ این مردم بودند که از گذشته تاکنون شهر را مدیریت کردند و چه تصمیم زیبایی است که امنیت فرزندان خود را به خود خانواده‌ها بسپاریم.

فرماندار ویژه کاشان همچنین با اشاره به برخی کمبودها از جمله دوربین‌های راهنمایی اظهار داشت: میزان تصادف در کشور، استان و شهرستان نگران‌کننده است که در این راستا هفته آینده در آیینی با حضور جمعی از مسوولان دوربین‌هایی در ۱۴ نقطه شهر نصب خواهد شد و البته در برنامه داریم که برای ۱۴۰ نقطه دیگر نیز این مهم را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: اگر درآمد حاصل از جرایم رانندگی به هر منطقه بازگردد و در امور مرتبط هزینه شود، بسیار می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک با حضور جمعی از مسوولان و سازمان‌های مردم نهاد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

پیش‌تر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان، از کاهش تصادف‌های رانندگی منجر به فوت در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داده بود.

۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و فرعی درجه یک، ۴۰۰ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز راه روستایی و فرعی است.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.