حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهاردهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج احمد کاظمی در گلستان شهدای اصفهان افزود: راهبرد آمریکا تسلیم کردن ملت ماست در حالی که راهبرد رهبر معظم انقلاب، مقاومت همه جانبه است و این راهبرد تاکنون پیروزی‌های بزرگی را برای کشور ما رقم زده است.
وی ادامه داد: امروز، رور قطع امید کامل از آمریکا و اروپاست زیرا اروپایی‌ها نیز در بدترین شرایط از آمریکا حمایت و حتی اقدام جنایتکارانه آمریکا را تایید کردند.
رییس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا تاکید کرد: حفظ مقاومت خواسته شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی است زیرا امروز مقاومت است که آمریکا را به گوشه رینگ فرستاده است.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: تشکیل مجلسی در طراز انقلاب که در کنار قوه قضاییه انقلابی، مشکلات را گام به گام حل کند از دیگر خواسته‌های شهدا در این زمان است‌

وی با اشاره به رفاقت و همراهی شهیدان کاظمی و سلیمانی گفت: این دو شهید ویژگی‌های مشترکی داشتند که بخش اول بُعد معنوی آنهاست که در این بخش می‌توان به ویژگی‌هایی همچون اخلاص، دوری از دنیا، باور عمیق به آخرت، استقبال از شهادت، مردمداری و تواضع این دو شهید اشاره  کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان‌اینکه بخش دیگر ویژگی‌های مشترک این دو شهید، بُعد مدیریتی آنهاست، گفت: ولایت‌فهمی، ولایت‌باوری و ولایت‌یاوری از مهمترین ویژگی‌هایی بود که به واسطه آن، این شهیدان ایستادند و اجازه ندادند از خط قرمزهای ما عبور شود.
وی خاطرنشان کرد: جوهره انقلابی‌گری، ولایتمداری است که در شهیدان کاظمی و سلیمانی، شاخص بود به‌گونه‌ای که مانند کوهی ایستاده و نه تنها ذره‌ای تزلزل در آنها بوجود نیامد بلکه روز به روز روحیه ولایتمداری آنها بیشتر شد تا جایی که وقتی به شهادت رسیدند زلزله‌ای بوجود آمد و همه حیران شدند که چگونه یک سرباز رهبری، اینگونه تشییع می شود.
رییس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا، با بیان اینکه ویژگی مدیریتی شهیدان کاظمی و سلیمانی، روحیه مدیریت جهادی آنها بود، گفت: مدیریت جهادی در مقابل مدیریت بورکراتیک و تکنوکراتیک قرار دارد و به‌واسطه این روحیه جهادی بود که شهید سلیمانی، شبانه روز برای اهداف انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.
وی سومین بُعد مدیریتی شهید سلیمانی را تخصص در مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: ایشان یک جنگ چند بُعدی را در بدترین شرایط و به بهترین شکل مدیریت می‌کرد و امروز جا دارد تا این رشته در دانشگاه‌های دفاعی تدریس شود زیرا شرایطی در داخل کشور وجود دارد که مدیران ما باید بتوانند در شرایط سخت هم مدیریت کنند.
حجت‌الاسلام سعیدی گفت: فرا مرزنگری به مساله امنیت از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی بود ولی برخی به مساله امنیت فقط در حد امنیت شهر یا کشور خود می‌اندیشند در حالی که ذهن و فکر راهبردی شهید سلیمانی، امنیت را فراتر از مرزها می دید.
وی بخش دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی را خصلت‌های کارکردی ایشان توصیف کرد و افزود: برقراری امنیت ایران یکی از اهدافی است که سردار سلیمانی برای تحقق آن در بیرون از مرزها حضور یافت تا با کاهش هزینه‌ها، امکان دستیابی دشمن به مرزهای ما را کمتر کند.
رییس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: دمشق و بغداد در حال سقوط بود و اگر این اتفاق می‌افتاد و داعشی‌ها بر این دو کشور مسلط می‌شدند معلوم نبود جایگاه امنیت امروز کشور ما چگونه باشد.
وی اضافه کرد: کارکرد شهید سلیمانی دفع خطر شرورترین اشرار عالم بود که با مدیریت خود توانست شر آنها را از سر عالم کوتاه کند.
حجت الاسلام‌والمسلمین سعیدی ادامه داد: سومین دستاورد عملکردی شهید سلیمانی، جلوگیری از تجزیه عراق و سوریه بود که دشمن طراحی کرده بود و می کوشید هر یک از این دو کشور به چند کشور کوچک تجزیه شوند.
وی خاطرنشان کرد: شهیدان همدانی و شهید ابومهدی المهندس با تلاش‌های خود اجازه ندادند تا کشورهای خاورمیانه تجزیه شوند.
رییس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: چهارمین ویژگی عملکردی شهید سلیمانی حفظ محور مقاومت بود که دشمنان می خواستند آن را از بین ببرند.
وی افزود: پنجمین مساله دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود، زیرا داعش گفته بود اگر دست ما به کربلا و نجف و حرم‌های اهل بیت(ع) برسد یک سنگ از این حرم‌ها را سالم نمی‌گذاریم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.