سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز شنبه در مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان امام (ره) شهر اصفهان افزود: رییس جمهور آمریکا بداند که پس از کودتای ۲۸مرداد و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، ترور سردار سلیمانی بزرگترین سند جنایت آمریکاست.
وی با اشاره به اینکه شهادت ۱۰ تن از فرماندهان و نیروهای مقاومت ایرانی و عراقی، خون نیروهای جبهه مقاومت اسلامی را به جوش خواهد آورد ادامه داد: حکومت ایران انتقام فرماندهان را می‌گیرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به حضور مردم شهیدپرور اصفهان در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در میدان امام خمینی (ره) در زیر باران و در سرما تصریح کرد: این تجمع حماسی مملو از عشق و عاطفه و در راستای دفاع از جهاد، مقاومت اسلامی و دفاع از امنیت، در حافظه جهان و جریان‌های مقاومت ثبت خواهد شد.
وی اظهارداشت: امروز طوفان خشم شما نسبت به عاملان ترور شهید سلیمانی، زنگ‌های خطر را برای آمریکا و رییس جمهور تروریست آن به صدا درآورده‌است.
سرلشگر پاسدار رحیم صفوی اضافه کرد: با شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی، عراقی، سوری، لبنانی و یمنی جایگزین این مسیر نورانی خواهند شد.
وی یادآورشد: با شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش، هزاران چشمه نور و بصیرت و استقامت از ایران و عراق جوشیده‌است و خون غیرت جوانان مسلمان جهان و دلبستگان این سردار رشید اسلام به جوش آمده و برای انتقام آماده‌است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه ارواح این شهدا، پیکره بسیاری از دولتمردان و مسوولان را از سردی و سازش با جنایتکاران خارج ساخته‌ است گفت: سوز دل‌ها در فراق سردار سلیمانی و غم و اندوه نبود او و یارانش منحصر به ایران نیست بلکه مربوط به همه مردم منطقه است.
وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی محبوب همه ملت‌هاست و امر و کلام و محبتش در قلوب مسلمین منطقه تاثیر دارد بیان کرد: هر انسان صاحب عقل و منطق و هر دل روشنی در جهان جنایت تروریستی آمریکا را محکوم می‌کند زیرا این اقدام به دور از منطق انسانیت و رویه قانونی است.
رحیم صفوی در تشریح ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی و با اشاره به رافت و سادگی او خاطرنشان کرد: این شهید دارای تفکر قرآنی و اسلامی و پیروی از خط رهبری و ولایت و صاحب منطق والای سیاسی در منطقه بود.
وی افزود: سردار سلیمانی از سال ۱۳۷۶ در بدترین شرایط و آشوب منطقه خاورمیانه فرماندهی نیروی قدس را عهده‌دار بود و در براندازی داعش و دفاع از اماکن متبرکه بسیار تلاش کرد و تفکر بسیجی را وارد سوریه و عراق کرد و ده‌ها هزار نیروی مردمی سوریه و عراق را برای دفاع در برابر داعش که روش‌هایی صهیونیستی داشت بسیج کرد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به چهل سال مجاهدت بی‌امان سردار سپهبد شهید سلیمانی در راه خدا و امنیت منطقه بیان کرد: افرادی که ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم می‌کنند باید بدانند که ایران به درخواست رسمی دولت‌های منطقه به آن کشورها رفت و در برابر داعش مبارزه کرد.
وی ادامه داد: آمریکا بداند که به زودی با شکستی مفتضحانه افغانستان را ترک خواهد کرد و نیروهای مسلح عراق و حشدالشعبی نیز به زودی آمریکا را از عراق بیرون خواهدکرد.
رحیم صفوی تاکیدکرد: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها خوشحال نباشند، روزها و شب‌های سختی در انتظار آن‌هاست و طوفان خشم ملت ایران اساس آن‌ها را بر هم خواهد زد.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه غرب آسیا دوام نخواد آورد و با افتضاح بیرون خواهدرفت تصریح کرد: این ایران است که در منطقه دارای محبوبیت و اقتدار و صلابت است.
بامداد جمعه 13 دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای  آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.
همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.