فریدون اله یاری روز جمعه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که تا حدود یک دهه پیش، گردشگری در این استان فقط  به شهرستان‌های اصفهان و کاشان ختم می‌شد.

وی ازجمله اقدامات برای نهادینه‌سازی و رونق گردشگری در  ۲۴ شهرستان استان را شامل ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سفره ‌خانه‌ها، ساخت هتل، احیای خانه‌های قدیمی و برگزاری جشنواره‌های بومی، فرهنگی و نمایشگاه‌ها برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه گردشگری در استان باید به صنعتی فراگیر و محوری تبدیل شود گفت: این مهم نیازمند افزایش تعامل با فعالان گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی است تا علاوه بر معرفی استان، شرایط آشنایی با ایده‌ها و فناوری‌های جدید در این حوزه بیشتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه اصفهـان بـا برخـورداری از نعمـت جاذبـه‌های تاریخـی و طبیعـی، قابلیـت دسـت یافتـن بـه جایـگاه معتبـر جهان را دارد و مـی‌تواند بـه یـک مقصـد گردشـگری ملـی و منطقـه‌ای تبدیـل شود گفت: بــا توجــه بــه معیارهــای مختلــف، دســته‌بندیهــای متعـددی از گردشـگری از جملـه گردشـگری فرهنگـی، تاریخـی، طبیعـت‌گرا، تفریحـی، مذهبـی و زیارتـی ارائـه شـده اسـت. 

اله یاری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و سریع‌ترین صنعت در حال رشد  و. سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب می‌شود گفت: نهادینه‌شدن و رونق‌بخشی به این صنعت می‌تواند در ابعاد اقتصادی و معیشتی مردم استان بسیار مهم و موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری در سطوح ملی و استانی به زیرساخت‌های متنوع نیاز دارد و می‌تواند با ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار رونق بگیرد گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و سازمان میراث فرهنگی در این میان نقش مهم نظارتی، سیاست‌گذاریی و برنامه‌ریزی کلان و خرد در این حوزه دارد.

این مسوول فرهنگی  خاطرنشان کرد: اصفهان، از نظر کالبد شهری منسجم و دارا بودن منظره‌های بکر طبیعی و ده‌ها مناره، برج کبوتر، آثار تاریخی و مذهبی، بازارهای تودرتو و عمارت‌ های زیبا می تواند برای گردشگران بسیار رغبت آمیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به  زیرساخت‌های کلی صنعت گردشگری از شاخص‌های مهم محسوب می‌شود گفت:  اصفهان به عنوان شهر شناخته‌شده در حوزه گردشگری باید به زیرساخت‌های ارتباطی شامل  خطوط هوایی،  ریلی و حمل‌ و نقل جاده‌ای استاندارد مجهز شود.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستاست؛ بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی در این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.