حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی روز سهشنبه بمناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وحدت مسلمانان، حاصل و ثمره پیروزی انقلاب اسلامی است و نیاز است که برادران دینی دوشادوش و همدل و همراه با یکدیگر موفقیت‌های دیگر را برای کشور رقم بزنند.

وی بر احترام به باورها و عقاید مذاهب اسلامی تاکید و اضافه کرد: خانه خدا مهمترین نماد دین اسلام است و تمامی مسلمانان با هر نژاد و مذهبی به لبیک‌گویی و طواف گرد آن می‌آیند و این بزرگترین پیام اسلام که همانا وحدت است می‌باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مسلمانان خداوند را پرستش و در برابر خداوند سجده و قرآن تلاوت می‌کنند و به معاد و قیامت ایمان دارند و از ظالمان تبری می‌جویند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرفته است که مسلمانان در برخی عقاید با هم متفاوت هستند ولی با همدلی و همزبانی می‌توانند همراه و هم‌آهنگ با یکدیگر از تفرقه‌افکنی دشمنان جلوگیری کنند.

قطبی ادامه داد: باید با گردآمدن در مدار مشترکات و بر مبنای تعامل و دوستی دشمنان اسلام و مسلمانان شکست داده شوند.

وی بر پرهیز از هرگونه اختلاف بین برادران شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: خواست دشمن هم اختلاف‌افکنی و بهره‌برداری از این شیوه است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: برمبنای تعالیم اسلام، وحدت اسلامی، یکی از مهم‌ترین ایده‌ها و آرمان‌هایی مورد توجه هر مسلمان آزاده‌ای از صدر اسلام تا کنون است.

وی وحدت را مهم‌ترین عامل اقتدار امت اسلامی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب وحدت را مساله‌ای راهبردی می‌دانند و  همواره عالمان، روشنفکران، برجستگان سیاسی و آحاد امت اسلامی را به وحدت ذیل دستورها و آموزه‌های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر اسلام(ص) دعوت کرده‌اند.

۱۲ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این ۲ روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.