رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این روحانیون مبلغ از روز اربعین حسینی (ع) تا پایان دهه آخر ماه صفر در این استان و روستاهای بدون روحانی استانهای همجوار حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی افزود: فعالیت تبلیغی مبلغان تا شب شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع)  و رحلت پیامبر اکرم(ص) ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اعزام مبلغان با توجه به اهمیت تبلیغ در اسلام به ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغان در دهه آخر صفر ادامه داد: در این ایام بیانات رهبری در ارتباط با شعار سال، گام دوم انقلاب، جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه، عزاداری و امور فرهنگی و مذهبی در جامعه توسط مبلغان تبیین می‌شود.

قطبی برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی درخصوص سیره عملی و فضایل اهل بیت به ویژه پیامبر اکرم(ص)  و امام رضا(ع) و امام حسن(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر، احسان و نیکوکاری، ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ را از دیگر برنامه‌های این مبلغان ذکر کرد.

وی ادامه داد: این مبلغان دینی بیشتر به روستاهای بدون روحانی و مناطقی که برنامه مذهبی خاصی در طول سال ندارند، اعزام می‌شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به برنامه های این نهاد در رابطه با پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم در طول ۲ ماه منتهی به اربعین حسینی (ع) به طلاب ارائه می‌شود اما اعزام رسمی نداریم.

به گفته وی طلاب و روحانیون با انگیزه شخصی خود برای حضور در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند و از این فرصت استفاده می‌کنند.

 قطبی اضافه کرد: انجام فعالیت‌های تبلیغی، ارتباط با مردم، پاسخ به سوالات دینی و اقامه نماز جماعت از مهمترین کارهای روحانیون در این راهپیمایی محسوب می‌شود.

مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پنج رده عمومی، تخصصی، نخبه، پیشکسوت و چهره‌های ماندگار دسته بندی می‌شوند.
در زمان حاضر بیش از سه هزار و 700 مبلغ در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان دارای پرونده تبلیغی هستند.
مبلغان این دفتر پس از شرکت در آزمون‌های مختلف جذب و با گذراندن دوره های لازم مجوز تبلیغات دینی را اخذ می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.