مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: واگذاری بناهای تاریخی این استان به بخش خصوصی با هدف رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد محلی انجام می‌شود.

شهرام امیری افزود: برخی از بناهای تاریخی استان که متعلق به میراث فرهنگی است به بخش خصوصی به صورت اجاره های بلندمدت واگذار می‌شود تا کاربری‌های جدیدی برای آن با اولویت حفظ ارزش تاریخی و میراثی بنا و با نظارت این اداره کل تعریف شود.

وی با بیان اینکه واگذاری این بناها، باعث مرمت و حفاظت هرچه بهتر و بیشتر از این بناها می شود، اظهارداشت: این کار همچنین باعث نجات از تخریب، حفظ فرهنگ معنوی و هویتی، افزایش مشارکت عمومی و توسعه فضای رقابتی در جهت حفاظت و بهره برداری بهینه از آثار تاریخی می شود.

تامین مالی و کاغذبازی از عوامل بالا بودن چک برگشتی در اصفهان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: مشکلات مربوط به تامین مالی و کاغذبازی از عوامل بالا بودن نسبت چک‌های برگشتی در این استان است.

حسن قاضی عسگر افزود: بالا بودن نسبت چک‌های برگشتی در استان اصفهان دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی به خوبی انجام نمی‌شود.

وی اظهارداشت: اگر کار تامین مالی به راحتی و با هزینه کم انجام می‌شد، بنگاه‌های اقتصادی پس از فروش کالا یا خدمات خود سریع به پول می‌رسیدند و می توانستند چک‌های خود را پاس کنند.

بارندگی‌ها نباید مانع مدیریت منابع سدهای اصفهان شود

مدیرکل هواشناسی اصفهان گفت: بارندگی‌های سال زراعی گذشته نباید مانع مدیریت منابع آبی سدهای این استان شود.

حمیدرضا خورشیدی افزود: اگرچه میزان بارش‌ها افزایش داشته اما باید منابع آبی مدیریت شود و برای مصارف آینده نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: ۱۹۸ میلی متر در سال زراعی گذشته در این استان بارندگی بارید که  ۸۱ درصدی میزان آن در مقایسه با گذشته رشد داشته و ۲۵ درصد میزان وزنی آن در بلندمدت افزایش داشته است.

قطار گردشگری بین‌المللی عقاب طلایی وارد اصفهان شد

بیست و نهمین قطار گردشگری بین‌المللی عقاب طلایی با عنوان 'راه ابریشم (شمال- جنوب) 'روز یکشنبه وارد ایستگاه راه آهن اصفهان شد.

مدیرکل راه آهن اصفهان در حاشیه مراسم استقبال از این گردشگران در ایستگاه راه آهن این شهر افزود: مسافران این قطار شامل ۴۶ خدمه و ۲۰ گردشگر خارجی در پنجمین روز سفر خود، وارد شهر زیبای اصفهان شدند. 

'سیدرضا سادات حسینی ' افزود: این قطار، حامل گردشگرانی از کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، مجارستان، لهستان، نیوزیلند، چین و روسیه است که در روز هفدهم ماه مهر وارد ایران شد و سفر گردشگری خود را ابتدا از مشهد و سپس از یزد آغاز کرده اند.

آلمان با دانشگاه هنر اصفهان درباره معماری ایرانی همکاری می‌کند

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اتوفریدریش بامبرگ آلمان با دانشگاه هنر اصفهان درباره مطالعه تزیینات و آرایه‌های معماری ایرانی منعقد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان اظهارداشت: این تفاهم‌نامه برای همکاری و انجام طرح پژوهشی مشترک با محوریت گروه مرمت آثار تاریخی و باستان سنجی دانشگاه هنر اصفهان و گروه باستان‌شناسی و هنر اسلامی دانشگاه بامبرگ منعقد شد.

سیدمحمد امین امامی افزود: بر اساس این توافق، همکاری‌های علمی و پژوهشی مانند تبادل استاد و دانشجو درباره مطالعات مرمت، تاریخ هنر، سبک شناسی و مواد و فناوری های ساخت تزیینات و آرایه های معماری ایرانی بین ۲ دانشگاه صورت می‌گیرد.

تغییر رویکرد دامپزشکی از سنتی به مدرن اجتناب ناپذیر است

استاندار اصفهان گفت: تغییر رویکرد سازمان دامپزشکی از روش‌های سنتی به جدید در شرایط کنونی کشور و اقتصاد مقاومتی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عباس رضایی در دیدار مدیر کل دامپزشکی اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی افزود: سرمایه‌گذاری در تولید واکسن دام می‌تواند در اصفهان در زمینه اشتغال، رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

وی اظهار کرد: دامپزشکی اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌تواند با هدایت پایان‌نامه‌ها در این عرصه گام‌های خوبی بردارد.

سازمان استاندارد در شرایط تحریم کماکان از حریم ایمنی و سلامت جامعه دفاع می‌کند

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امروز کار تولید در کشورمان بسیار مشکل شده و تحریم‌ها تامین‌کنندگان مواد اولیه و واسطه را تحت تاثیر داده است اما کماکان با اعمال مقررات فنی و استاندارد از حریم ایمنی و سلامت جامعه دفاع می‌کنیم .

مسلم بیات در آیین تجلیل از منتخبان استاندارد استان اصفهان در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر اصفهان افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم بسیاری از تولیدکنندگان شناخته شده دنیا مواد اولیه و واسط خود را به کشورمان نمی‌دهند، کار ما در ارزیابی و انطباق کالاها با استاندارد دشوار شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار تولیدکنندگان نیز در تولید کالا و خدمات استاندارد دشوار شده است، اظهار داشت: به همین دلیل تسهیلاتی را در صادرات برای واحدهای برتر و دارنده پروانه استاندارد و در واردات برای واحدهایی که مواد اولیه را از منشاء اصلی خود وارد می‌کنند در نظر گرفتیم.

شمار اصفهانی‌های مشتاق زیارت اربعین از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت

۳۰۲ هزار و۵۰۰ نفر از اصفهانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر، جز شهرستان کاشان، در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

غلامحسین زاهدی با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر هم از شهرستان کاشان در سامانه یاد شده ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ثبت نام برای شرکت در این مراسم هنوز ادامه دارد و زائران می‌توانند از طریق سامانه samah.haj.ir یا مراجعه به دفاتر شرکت‌های زیارتی دارای مجوز برای ثبت نام اقدام کنند.

امیدواریم مدارس استان اصفهان به سمت هوشمند شدن پیش بروند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: خیران در اصفهان بسیار فعال هستند وامید است مدارس استان به سمت هوشمند شدن و بهره‌مندی از امکانات مدارس هوشمند پیش روند.

اسحاق جهانگیری در ارتباط ویدئو کنفرانس مراسم بهره برداری از  دبستان خیر ساز حاج احمد قفال و ۹۳ پروژه آموزشی این استان که همزمان با افتتاح ۱۰ هزار کلاس آموزشی در سطح کشور برگزار شد، افزود: استان اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها در شمار مناطق توسعه یافته‌تر است و وضعیت آموزشی استان اصفهان به همین نسبت بهتر است.

سرمایه‌گذاری خصوصی در شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان ۳ برابر دولت است

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرک و شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان، سه برابر دولت است و در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم.

جعفر قیصری در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گردش مالی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اصفهان را یکهزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته خواند و افزود: اگر کشور به سمت توسعه این شرکت ها و واحدها حرکت کند و صنایع، مردم و مسئولان از فناوری ها و محصولات آنها استفاده کنند، این گردش مالی و اشتغال ناشی از آن چند برابر و مشکل بیکاری حل می شود.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۱۹ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

علما و روحانیون مانع از تحریف تعزیه‌خوانی شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: علما و روحانیون مانع از تحریف هنر تعزیه‌خوانی شوند چراکه برخی گروه‌های تعزیه‌خوانی به جای انتقال مفاهیم اسلامی به دنبال کسب منفعت اقتصادی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با جمعی از فعالان تعزیه‌خوانی تیران و کرون و مسئولان شهری رضوانشهر افزود: تعزیه آیین و هنری برای انتقال مفاهیم عاشورا به جامعه بشری بوده اما کمبود آگاهی و یا سوء استفاده‌های برخی افراد در این عرصه انحراف ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به جایگاه مردمی این حوزه از هنر دینی و آیینی باید مردم و به ویژه روحانیون به عرصه حمایت و جلوگیری از انحراف در این عرصه وارد شوند.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور می‌انجامد

معاون وزیر آموزش و پرورش ‌و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش کارآمد در توسعه‌یافتگی کشور گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش به توسعه پایدار کشور منجر خواهد شد.

مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: میزان دسترسی مناسب افراد به آموزش با کیفیت در کنار مولفه‌های سلامت و امنیت، نشان‌دهنده این است که یک کشور تا چه میزان در مسیر منطقی توسعه‌یافتگی قرار دارد.

وی بهترین مرجع برای گره‌گشایی از آموزش و پرورش را شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها دانست و تصریح کرد: این امر به‌دلیل حضور مسوولان و مقامات بخش‌های مختلف یک استان در این شوراست.

خسارت سن گندم در اصفهان به صفر رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برای نخستین بار خسارت آفت سن گندم در محصولات گندم و جو این استان در سال جاری به‌طور تقریبی به صفر رسیده است.

حسنعلی رحیمی افزود: با اقدام‌ها و پیشگیری‌های انجام شده در سال جاری درصد سنزدگی در غلات استان اصفهان به طور تقریبی به صفر رسید درحالیکه سال گذشته حدود نیم درصد بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن گندم از اسفند سال گذشته تا تیر امسال در حدود ۴۶ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اصفهان انجام شد، خاطرنشان کرد: این آفت در حدود ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان، پایش شد که ۴۶ هزار هکتار آن نیاز به اقدام و مبارزه با آفت داشت.

۷۰ ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود تخریب شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود۷۰ ویلای احداث شده در حریم رودخانه زاینده‌رود در سطح استان، تخریب شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: از فروردین امسال اقدام‌های ضربتی و جدی‌تری برای آزادسازی حریم زاینده‌رود در استان، انجام و تیم‌های مختلفی در شهرستان‌ها، فعال شدند.

وی با اشاره به واقع شدن بیشتر این ویلاها در محدوده شهرستان لنجان اظهار داشت: ویلاهای ساخته شده با حکم دادگاه، تخریب و حریم رودخانه، آزادسازی شد.

دستگیری مدیر کانال آمدنیوز در حد سرنگونی پهباد آمریکا بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دستگیری مدیر کانال آمد نیوز در حد سرنگونی پهباد فوق پیشرفته آمریکا و توقف نفتکش اسکورت شده انگلیسی بود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه شهر اصفهان با تبریک دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: این فرد جنایتکار زیر نظر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و با بودجه رژیم صهیونیستی مدیریت تولید شایعه، دروغ، بدبین کردن مردم نسبت به حکومت و ایجاد اختلاف و تفرقه را به‌عهده داشت.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران با ترفند خاصی او را دستگیر که موجب تعجب و حیرت رسانه‌های بیگانه شده است و به طور قطع از طریق او برخی خط و ربط‌های نفوذی‌های داخلی شناسایی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.