عباس روحانی روز پنجشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع خبرنگاران تشریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌ها در سبد خانوارهای اردستانی، اولویت و سهمی برای ورزش پیش‌بینی نمی‌شود که این امر از جمله چالش‌های پیش روی جوانان در شهرستان است.

وی افزود: جوانان ورزشکار برای تهیه لوازم ورزشی با مشکل روبه‌رو شده‌اند، چرا که هزینه‌ها بالا رفته و بیشتر خانواده‌ها توانایی تامین آن را ندارند.

رییس اداره ورزش و جوانان اردستان ادامه داد: نبود سالن‌های تخصصی برای رشته‌های ورزشی مانند تکواندو، شطرنج و رشته‌های رزمی از دیگر چالش‌ها است چرا که سالن‌های موجود چندمنظوره هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی اضافه کرد: مربی در حوزه ورزش بانوان بسیار کم است و در بخش مردان هم به اندازه کافی مربی وجود ندارد و مربیان موجود نیز از انگیزه کافی برخوردار نیستند.

روحانی، از دیگر چالش‌های حوزه ورزش را رواج بازی‌های موجود در فضای مجازی عنوان کرد که جوانان را سرگرم کرده و از ورزش بازمی‌دارد.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته اردستان را یک‌هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۶۰ درصد ورزشکاران این شهرستان را آقایان و ۴۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان اردستان اضافه کرد: همچنین ۳۹ هیات ورزشی ثبت شده داریم اما ۴۰ درصد آنها با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کنند که ۱۱ رشته ورزشی بانوان و ۹ رشته آقایان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۹ سازمان مردم نهاد و پنج سمن در حال ثبت بیان کرد: ۶ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت از کلاس‌های اوقات فراغت استفاده کردند.

روحانی، وجود ۱۵ خانه ورزش روستایی و ۶ زمین چمن مصنوعی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: تجهیزات پنج خانه ورزش دیگر فراهم شده و عملیات کاشت زمین چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان هم به پایان رسیده و تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: تاکنون مبلغ هشت میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی، استانی و تملک دارایی‌ها با پیگیری مسوولان برای تکمیل پیست دو و میدانی ورزشگاه ۱۷ شهریور اختصاص یافته و برای برج‌های نوری آن هم نزدیک به ۶ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان اردستان تاکید کرد: عملیات ساخت زورخانه الغدیر با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال از ردیف اعتبارهای ملی در حال اجرا بودده و ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز به آن تخصیص یافته و عملیات بهسازی استخر شنای اردستان نیز در حال اجرا است.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته تربیت بدنی اشاره کرد و آن را شامل ۱۵ برنامه شاخص از جمله حضور ورزشکاران در گلزار شهدای گمنام، شرکت در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه، برگزاری کوه‌گشت برای آقایان و بانوان، همایش دوچرخه‌سواری، حضور کارشناسان در مدرسه‌ها برای معرفی رشته‌های ورزشی، برگزاری مسابقه‌های اسکیت و نمایش زورخانه‌ای عنوان کرد.

۲۶ مهر تا ۲ آبان‌ هفته تربیت بدنی نام‌گذاری شده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.