ایزد ابوالحسنی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان افزود: کارشناسان و مدیران نهادهای اداری آمار واقعی و دقیق از وضعیت عملکرد خود و موسسات تحت نظر به فرمانداری و کمسیون های مربوطه ارائه دهند.
وی بیان‌ کرد: اگر نهاد اداری و خدماتی در حوزه مسئولیت خود برای جوانان اقدام و فعالیت شاخصی انجام نداده نباید آمار غلط ارائه کند و برنامه‌ریزی برای این حوزه را دچار مشکل مغایرت آماری و واقعیت‌ها کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه برای فعالیت‌های اجتماعی و جوانان به اقدامات عملیاتی و پرمحتوا نیاز داریم ، تصریح‌کرد: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و جوانان آماری و برای رفع تکلیف انجام می‌شود و محتواهای آن‌ها مورد توجه نیست.
وی بومی‌سازی فعالیت‌ها و توجه به نیازهای جوانان را از دیگر مولفه‌های مهم برای تحقق برنامه بلند مدت جامعه بیان‌کرد و گفت: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها باید برای این شهرستان بومی‌سازی شود و بر اساس نیاز و چالش برنامه تنظیم شود.
ابوالحسنی بر برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت طول سال تاکید کرد و گفت: تمرکز برنامه‌های ستاد اوقات فراغت برای فصل تابستان موجب غفلت از 9 ماه دیگر سال شده و این موضوع فرصت‌ها را برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌برد.
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این جلسه به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فعال سازی مراکز مشاوره در شهر و مدارس برای پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوانان و ارائه مشاوره مهم است.
مهدی مرادی با اشاره به اجرای برنامه توانمندسازی جوانان و نوجوانان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تیران و کرون افزود: در این پروژه طرح همیاران مشاور، اجرای ورزش صبحگاهی و فعال سازی جلسات مشاوره در مدارس و همچنین برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی در عرصه‌های مختلف در سطح شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته جوانان و نوجوانان این شهرستان به دریافت مشاوره در عرصه‌های اجتماعی، مهارتی و تحصیلی نیاز دارند اما کمتر دوره ها و برنامه هایی برای ارائه چنین خدماتی وجود داشته که در قالب برنامه توانمندسازی اجتماعی پاسخ به این نیاز دنبال می‌شود.
تیران و کرون دارای بیش از 30 هزار جوان و نوجوان است.
جمعیت جوان استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۸۵۴ نفر است.
۲۷ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند که وزارت ورزش و جوانان با انعکاس قابلیت ها و استعداد این قشر، ساماندهی امور آنان را در اولویت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.