حسن امجدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه‌ریزی برای انجام ۷۵ پرواز دیگر از ۲۳ مهرماه تا سوم آبانماه از این فرودگاه شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۷ پرواز ورودی و خروجی از پانزدهم تا ۲۲ مهرماه سال‌جاری بوسیله شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی در مسیرهای اصفهان- نجف و اصفهان - بغداد از فرودگاه اصفهان انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهارداشت: ۴ هزار و ۱۵۲ نفر مسافر از طریق این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی تابان، قشم ایر، العراقیه، ماهان و کیش ایر جابجا شدند که بیشترین پروازها  روز ۲۱ مهرماه با هشت پرواز ورودی و خروجی انجام شده است.

وی با اشاره به آمار ۶ ماهه فرودگاه اصفهان ادامه داد: این فرودگاه در ۶ ماه نخست سالجاری با نشست و برخاست  یکهزار و ۱۴۲ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۱۳۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‌ سوم فرودگاههای کشور قرار دارد.

اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران و خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.

اربعین حسینی مصادف با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و فرزندان، یاران و اصحاب ایشان است که به همین مناسبت، پیاده‌روی از نجف تا کربلا در عراق برگزار می‌شود.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.  
همچنین علاوه بر شرکتهای هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.  
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

۷۱۵۰ /6026/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.