منصور شیشه فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که عشایر استان کوچ پاییزه به مناطق گرمسیر و قشلاق جنوب غربی و جنوب کشور را از  ۱۵ روز قبل آغاز کردند، اظهارداشت: این گروه‌ها در مناطق غرب و جنوب استان مستقر شدند و تا پایان مهر کار خدمات رسانی به عشایر را برعهده دارند. 

وی با اشاره به این که برای بازگشت عشایر با استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و بوشهر هماهنگی شد، افزود: تیم های عملیاتی و امدادی مستقر در مسیرهای کوچ‌رو استان اصفهان در زمینه آبرسانی، حمل و نقل جاده‌ای و فوریت‌های پزشکی به عشایر خدمات رسانی می‌کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته عشایر به هنگام بازگشت با حوادث غیرمترقبه مواجه شدند، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی در حوادث غیر مترقبه، ارائه آموزشهای لازم به عشایر و خدمات رسانی بموقع و زودهنگام به این قشر از جامعه از دیگر وظایف تیم‌های استقرار یافته در مسیرهای کوچ رو استان اصفهان است. 

شیشه فروش به ورود عشایر عرب به منطقه جرقویه در شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر از این عشایر از روزهای پایانی مهر از مناطق غربی استان وارد جرقویه می‌شوند. 

وی ادامه داد: برای خدمات رسانی به عشایر عرب جرقویه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا آنها در بهترین شرایط در محل‌های خود مستقر شوند. 

با  آغاز موسم کوچ، ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی مناطق سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان اصفهان از نیمه دوم شهریور به کهگیلویه و بویراحمد، فارس ، خوزستان و بوشهر می‌روند و افزون بر چهار هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان در روزهای آینده از چهار محال و بختیاری، فارس و سمیرم به جرقویه باز می‌گردند.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی ، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

۲۰۹۳ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.