محمدرضا ناظم‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان که دست کم ۵۰ هزار نفر نوآموز پیش دبستانی و ۸۳۶ هزار و ۵۰۴ نفر آنها از اول تا کلاس دوازدهم هستند در پنج هزار و ۲۹۷ واحد آموزشی عادی و ۲۴۹ مدرسه استثنایی در استان به تحصیل می‌پردازند.

وی با بیان این که ۴۰ درصد از مجموع دانش‌آموزان استان مربوط به کلانشهر اصفهان است، یادآور شد: افزون بر ۴۲۳ هزار نفر دانش‌آموز پسر و مابقی دختر هستند. 

این مسوول تعداد مدارس چند پایه در استان را نیز ۵۲۱ واحد عنوان کرد و گفت: در این مدارس نیز ۱۱ هزار و ۲۴ دانش‌آموزز مشغول به تحصیل می‌شوند.

ناظم زاده، تعداد مدارس زیر ۵۰ نفر برای یک تا پنج نفر دانش‌آموز در استان را ۸۹ مدرسه، تعداد مدارس برای ۶ تا ۱۰ نفر دانش‌آموز  را ۱۰۶ مدرسه، واحدهای آموزشی برای ۱۱ تا ۲۰ نفر دانش آموز را ۱۶۳، برای ۲۱ تا ۳۰ نفر دانش‌آموز  را ۱۹۰ مدرسه، ۳۱ تا ۴۰ نفر دانش‌آموز را در ۲۰۱ مدرسه و ۴۱ تا ۵۰ نفر دانش‌آموز  را در ۱۵۵ مدرسه عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه رویکرد امسال مدارس براساس سند تحول بنیادین بر مبنای مدرسه محوری بنا نهاده شده است گفت: مدارس با این شیوه می توانند به صورت مستقل و با توجه به شرایط و سطح مدرسه خود برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر آموزش مهارت زندگی به ویژه در پایه های پیش دبستانی و ابتدایی گفت: آموزش نیازمند توجه ویژه به مهارت‌های زندگی و ارزش‌هاست تا دانش آموزان از این وادی بتوانند برای آینده زندگی خود و حضور در اجتماع بهره بیشتری ببرند.

وی همچنین جایگزینی مهارت محوری به جای حافظه محوری را نیز یکی دیگر از اصول مورد تاکید سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جدید برشمرد و گفت: این مهم باید از سوی معلمان و مدیران مدارس به طور جدی اجرایی شود.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.