وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین افتتاح ٣٠٠ واحد مسکن مهر و آغاز عملیات یکهزار و ٨٠ واحد مسکونی در شاهین شهر اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : عملیات اجرایی احداث بالغ بر ١٧٧ هزار واحد مسکن مهر در راستای طرح اقدام ملی وروتق تولید در سراسر کشور آغاز شده است.
محمد اسلامی اظهارداشت : طرح ٢ ساله اقدام ملی و روتق تولید سیاست دولت با هدف احداث ۴٠٠ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ٩٩ است.
وی تصریح کرد : سهم اولیه استان اصفهان ١٩ هزار و ٢٠٠ واحد است که در شاهین شهر و دیگر شهرهای استان احداث خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : طبق قانون اساسی، وزارت راه و شهرسازی مسوولیت خانه دار شدن اقشار مختلف مردم را عهده دار است و این طرح ویژه کسانی است که تاکنون صاحب خانه نشدند و زمین هم نگرفته آمد.

وی یادآور شد: بر این اساس تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف از جمله طرح ١٠٠ هزار واحدی با نیروهای مسلح، ۵٠ هزار واحد با ستاد اجرایی و ۵٠ هزار واحد با بنیاد مستضعفان برای خانه دار کردن جامعه زیر پوشش آنها منعقد شده است.
اسلامی از طرح های متعدد برای خانه دار کردن نخبگان، کارگران، بازنشستگان، هیات علمی دانشگاه و به ویژه جوانان اشاره کرد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مسکن مهر در شهرهای جدید با پیش بینی و احداث مدرسه، مسجد، پارک و وسایل بازی ،کلانتری است ولی در درون شهرها باید دستگاه های متولی اقدام به تامین این اماکن و امکانات کنند.
وی همچنین در خصوص شرکت های تولید کننده سوزن ریل (ریل تغییر یافته) گفت: هر شرکتی چنین رباتی تولید کند و موفق به دریافت تایید فنی طبق استاندارد شود راه آهن از آنها خریداری می کند.
رییس جمهوری بتازگی دستور ساخت ١٩ هزار و ٩٢ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی و رونق تولید مسکن در پنج استان کشور را صادر کرد.
در این آیین با حضور وزیر راه و شهرسازی ٣٠٠ واحد مسکن مهر در شاهین شهر افتتاح شد، این واحدها با زیربنای ٧١ و ٨٣ مترمربع در ٢۴ بلوک ١٨ و ٢١ واحدی احداث شده‌است.
مسکن مهر از ۱۰ سال پیش برای خانه دار کردن مردم کلید خورد.

شاهین شهر مرکز شهرستان شاهین شهر و میمه با حدود ٣٠٠ هزار نفر جمعیت  در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
۶٩٩۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.