مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس روز چهارشنبه در نشست خبری برنامه های ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: اگر امروز فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ خودباوری و ایثار، مدیریت جهادی در جامعه حاکم شود، در جنگ اقتصادی نیز پیروز میدان خواهیم شد.

سردار مجتبی شیروانیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم راه شهدا را در عمل ادامه دهیم، اظهارداشت: شهید حججی پس از جنگ به دنیا آمد ولی با درس گرفتن از مکتب دفاع مقدس الگویی برای جوانان کشور و منطقه شد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: مردم منطقه با الگوگرفتن از فرهنگ مقاومت جهادی دریافته اند هزینه مقاومت به مراتب از هزینه سازش کمتر است.

وی با بیان امسال سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری "ما پیروزیم"، برگزار می شود، افزود: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و نقش مردم با رویکرد خلاقانه و مبتکرانه مهمترین رویکرد برنامه های هفته دفاع مقدس سال جاری است که متناسب با تقارن این هفته و ایام محرم، به نحو احسن از این همزمانی استفاده  خواهد شد.

سردار شیروانیان وی از برگزاری ۴۵ عنوان برنامه در بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان خبرداد وگفت: امسال بر اساس تقسیم بندی نیروهای مسلح،  برگزاری رژه و نمایشگاه به عهده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان است.

وی برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت هفتم مهر، یادواره سرلشکر شهید گنجی فرمانده لشکر شهدای کردستان در زواره با حضور سرلشکر مصطفی ایزدی و یادواره شهدای هرند با حضور سردار علی فدوی در 28 شهریور از جمله برنامه های این هفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس افزود: مشارکت در برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس، فراخوان جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس، اجرای چند نمایش خیابانی و نمایش صحنه ای، تولید و رونمایی پویانمایی پیرامون سرداران شهید همت و حبیب الهی، رونمایی از چند بازی رایانه ای با موضوع دفاع مقدس، تولید مستند آرشیوی "تولد یونس"، اکران فیلم های دفاع مقدس در محوطه باغ غدیر، برگزاری شبهای خاطره، شب شعر، نمایشگاه عکس، چاپ و رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، اهدای کتب تازه منتشر شده به کتابخانه های سطح استان و برگزاری نشست تحلیلی دفاع مقدس با مشارکت بسیج رسانه و خانه مطبوعات در روز چهارم مهرماه از دیگر برنامه های این ایام است.

همچنین جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و مسوول کمیته رژه و نمایشگاه هفته دفاع مقدس گفت:  رژه نیروهای مسلح یکشنبه ۳۱ شهریور ۸ صبح برگزار و در همین روز نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس  و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسیج با ۶۰ غرفه در باغ غدیر افتتاح خواهد شد.

سرهنگ پاسدار علی مقواساز افزود: اجرای رزمایش کربلای 5 در شهرستان های لنجان، نجف آباد و شاهین شهر، اجرای ۴۰ سنگر مقاومت در ۴۰ میدان اصلی شهر، رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، جشنواره فرهنگی و هنری در ۱۲۰۰ مسجد و برگزاری ۲۰۰ یادواره شهید از برنامه های هفته دفاع مقدس امسال است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه تخصصی توسط ۲۱ قشر متخصص بسیج  در طول هفته بسیج اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: امسال طرح مهر کریمانه با هدف تامین لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت توسط بسیجیان اجرا خواهد شد و در طول این هفته راویان دفاع به مدارس و مساجد استان اعزام و میز خدمت توسط بسیج ادارات در مساجد استان برپا می شود.

مسوول کمیته بسیج و اقشار ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس اصفهان همچنین از افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری بیابان زدایی در شرق اصفهان توسط بسیج سازندگی، بهره برداری از ۲۰۰ واحد تعمیر شده در مناطق سیل زده، اجرای ۲۰ موکب هنری در گلزارهای شهدای سراسر استان، اجرای طرح دیدار با دوست به منظور سرکشی و بازدید از یک هزار و 500 خانواده شهید، بهره برداری از ۴۰ طرح اقتصاد مقاومتی، اعزام گروههای جهادی به استان و نواختن زنگ "مقاومت و جهاد امید آفرین" در سه هزار واحد مقاومت دانش آموزی در این هفته خبر داد.

جانشین ارشد ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهار محال با اشاره به حضور ۴ میلیون سرباز و ۵۰۰ پایور ارتش در دفاع مقدس، گفت: برنامه هایی مداوم به منظور تجلیل و سرکشی از پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا، مدافع حرم، جانبازان  و ایثارگران ارتش در برنامه های ارتش ساری و جاری است.

سرهنگ محسن گودرزی اظهار کرد: دفاع مقدس تبلور وحدت بود و با این الگو گرفتن از این وحدت دفاع مقدس می توان پیروزی های بزرگ دیگری رقم زد.

وی اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، سخنرانی پیش از خطبه در چند شهرستان، سخنرانی در مدارس مساجد و مراکز علمی، آموزشی، دانشگاهی،  برگزاری نشست های تخصصی پیرامون بررسی تجربه جنگ، رونمایی از پروژه های تحقیقاتی و دفاعی، تکریم و تجلیل از سربازان، دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با نماینده ولی فقیه و آیات عظام را از برنامه های ارتش منطقه اصفهان در ایام هفته دفاع مقدس برشمرد.

همچنین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و مسوول کمیته ایثار و شهادت ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس اصفهان گفت: دیدار با جانبازان در چهار مرکز شهید مطهری اصفهان، شهید رجایی خمینی شهر، شهید باهنر نجف آباد و خاتم الانبیای کاشان در  روز چهارم، گلباران ۹۷۷ مزار شهید در سراسر استان، اجرای نمایش های خیابانی به "روایت زمین" از جمله برنامه های این کمیته است.

داریوش وکیلی با اشاره به ضرورت یکنواخت بودن تبلیغات و فضاسازی های شهری، گفت: رونمایی از چندین جلد کتاب تازه منتشر شده با موضوع ایثار و شهادت، نصب و تعویض پرچم های مزار شهدا، کارگاه آشنایی با معارف دفاع مقدس ویژه فرزندان جوان ایثارگران، برگزاری مسابقات قرآنی، ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های این ایام است.

 مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان و مسوول کمیته تبلیغات ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس اصفهان، گفت: عاشورایی بودن یعنی اقتدار، ظلم ستیزی، تبعیت از رهبری دینی، شجاعت، همدلی و وحدت، توجه به معنویت و قرب به سمت خدا، خردورزی است.

محمدعلی احمدی اضافه کرد: دفاع مقدس الگوی خسته نشدن از فشار دشمن، الگوی امید و انتظار و بی توجهی به تهدیدات پوشالی و توخالی دشمن ، حاکمیت دین در جامعه، عبادت شبانه و خدمت مجاهدانه است‌ و بزرگداشت هفته دفاع مقدس بزرگداشت و ترویج این الگوها است.

وی مساجد محوری و بهره گیری از ظرفیت هیات های مذهبی در این ایام را از جمله ویژگی فعالیت های تبلیغاتی ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس برشمرد و افزود: شهرداری های اصفهان۲۰۰ عنوان در فرهنگسراهای شهر و تبلیغات شهری متناسب این ایام در نظر گرفته است.

وی رونمایی از دیوار پازلی ارگ جهان نما، برگزرای شب شعر و خاطره در خانه هنرمندان در اول مهر ماه، گردهمایی کارمندان رزمنده در دوم مهرماه در مجموعه اداری امیر کبیر، برگزاری نماز وحدت و خاطره گویی با حضور رزمندگان دفاع مقدس و نیروهای مسلح در ۶۰ مسجد  استان، برپایی دعای ندبه پنجم مهر ماه در جوار مزار شهید حججی در نجف آباد، برگزاری یادواره شهید قجه ای در زرین شهر، نمایشگاهی در شاهین شهر و برگزاری یادوباره شهید محمد طه اقدامی که در رژه نیروهای مسلح به شهادت رسید چهارم مهرماه در میمه از برنامه های دفاع مقدس در سطح استان اصفهان برشمرد.

همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در این نشست با اشاره به  نقش موثر اصفهان در دفاع مقدس، گفت: برنامه های گرامی داشت این ایام در اصفهان باید به صورت ویژه برگزار شود، چون اصفهان نقش چند برابر نسبت به سایر استان های کشور در دفاع مقدس داشته است.

سرهنگ حسین حسین زاده تصریح کرد: امنیت در ادبیات نظامی و انتظامی زمانی برقرار است که فردی احساس تهدید نکند و به قدری از مولفه های قدرت برخوردار باشد که در صورت وجود خطر، احساس امنیت او با چالش مواجه نشود.

وی اظهار کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را سرنگون می کند، ناو اسکورت شده انگلیسی را متوقف می کند، انصار اله یمن تاسیسات نفتی را در عربستان نابود می کند ولی مردم ما هیچ احساس تهدید و نا امنی در برابر بزرگترین قدرت ظاهری جهان نمی کنند و آرامش در جای جای این کشور حاکم است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: قدرت بازدارندگی دفاع مقدس در خون شهدای ما نهفته است و قطعا تاریخ به شایستگی در خصوص حماسه ملت ایران در دوران دفاع مقدس قضاوت خواهد کرد.

وی با اشاره به همزمانی دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروهای انتظامی وقت اعم از شهربانی، ژاندارمری و کمیته های انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح در دفاع مقدس نقش آفرینی بسزایی داشتند و امروز نیز نیروی انتظامی در ادامه دفاع از ارزش ها حرکت مستمر خود را در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دنبال می کند.

سرهنگ حسین زاده گفت: دفاع مقدس خاتمه پیدا نکرده است بلکه با پایان یافتن جنگ سخت، جنگ نرم آغاز شده است و امروز دشمن این جنگ را در قالب فرهنگی و اقتصادی دنبال می کند.

وی رژه یگان های مختلف فرماندهی انتظامی، سرکشی از خانواده های ایثارگران در هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی را از برنامه های نیروی انتظامی در این ایام دانست و گفت: امسال در اولین روز مهر فرزندان محصل شهدای نیروی انتظامی با خودروی پلیس تا مدرسه بدرقه خواهند شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان برگزاری برنامه هایی ویژه نیروهای وظیفه، روایتگری عملیات های نیروهای انتظامی و دفاع مقدس، و ایجاد نظم در برنامه های اجرایی در طول هفته دفاع مقدس را از دیگر برنامه های فرماندهی انتظامی اصفهان در این ایام عنوان کرد.

همچنین بهزاد فرهمند مشاور مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان از تولید و پخش پنج هزار دقیقه برنامه در صدا، سیما و خبر، تولید و پخش مستند ها و نماهنگ های جدید، تولید برنامه های زنده متناسب با ایام هفته دفاع مقدس، تولید محتوا در بیش از ۳۰ کانال تخصصی صدا و سیما در فضای مجازی را از جمله برنامه های کمیته اطلاع رسانی هفته دفاع مقدس برشمرد.

31 شهریور 1359 آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و دفاع مقدس ملت ایران در برابر جهان کفر است.

هرساله 31 شهرویرو ماه تا ششم مهربه عنوان هفته دفاع مقدس شناخته می شود.

6026//7134/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.