علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی شامگاه یکشنبه در نشستی خبری افزود: این امر از جمله اثرهای بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید بوده است.

وی بیان کرد: ۱۰ واحد صنعتی با بیش از ۲ هزار نفر اشتغال که به علت‌های گوناگون مانند رکود اقتصادی و نداشتن رقابت با کالاهای خارجی، از چرخه تولید خارج شده بودند امسال دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: برای ۷۶۷ نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان اشتغال ایجاد شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته (۲۱۸ نفر) بیش از سه برابر افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین شمار ورود به بیمه بیکاری در پنج ماه گذشته را یک هزار و ۸۱۷ نفر برشمرد و یادآور شد:  این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۸ نفر بود. 

مرتضایی قهرودی در ادامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله منطقه ویژه اقتصادی، بهره‌برداری از ندامتگاه جدید کاشان، ایمن‌سازی و تامین روشنایی آزادراه کاشان - قم - اصفهان و ارتقای سایر راه‌ها و توسعه صنعت گردشگری از جمله اولویت‌های نیمه دوم سال‌جاری است.

وی اجرای کمربندی کاشان- آران‌وبیدگل، توجه ویژه به صنعت فرش، اجرای طرح حرم تا حرم و ارتقای سطح دانش و رفاه کارکنان دولت در شهرستان به عنوان مهمترین سرمایه کشور را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد.

فرماندار ویژه کاشان با تاکید بر دیدارهای مردمی اظهارداشت: ۲۲۰ مصوبه پیش‌تر در این نشست‌ها و دیدارها انجام شده که با پیگیری بازرسی، تا کنون ۶۰ درصد آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان اجرایی شد که بیشتر مربوط به کارهای عمرانی، خدمات شهری و انتظامی بود.

رشد ۷۵ درصدی صادرات

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز از صادرات ۲۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۱۹ کشور جهان خبر داد و گفت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

مسعود خاندایی افزود: سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون دلار کالا از کاشان به کشورهای خارجی صادر شد و این شهرستان پس از اصفهان، بالاترین آمار صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: شهرستان کاشان از نظر تعداد مجوزهای صادر شده در بخش صنعت بین استان‌ها رتبه ۲۷، از نظر شمار شاغلان رتبه ۲۴ و از نظر میزان سرمایه‌گذاری در رتبه ۲۲ قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به سهم ۳۰ درصدی زنان از بازار کار اضافه کرد: ۳۳ درصد از نیروی کار این شهرستان کارگران غیربومی هستند که از سایر استان‌ها به منطقه مهاجرت کردند.

به گفته وی، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در شهرستان کاشان ۷۸ هزار نفر است که با خانواده‌های زیر پوشش به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد.

خاندایی با اشاره به وجود ۱۲۰ واحد معدنی شامل سنگ، کانی‌های فلزی و غیرفلزی یادآور شد: شهرستان کاشان دارای سه شهرک صنعتی، چهار ناحیه و هشت منطقه صنعتی است که سالانه ۲۰۰ نوع کالا تولید و صادر می‌کنند.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.