غلامحسن سخایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سال گذشته آموزش و پرورش استان با دستکم 12 هزار نفر کمبود نیرو مواجه شد که امسال با بازنشسته شدن حدود  چهار هزار نیرو، این کسری به بیش از 15 هزار نفر رسید.

وی اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته و استفاده از نیروهای خدمات آموزشی، سرباز معلم، نیروهای حق التدریس شاغل و بازنشسته، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و ماده 28 (استخدام های جدید) کمبود نیرو تا حد بسیاری رفع شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در سال گذشته با بکارگیری یکهزار و 150 نفر نیرو شامل استفاده از ظرفیت معاونان مدرسه، سرپرست کارگاه، مربی پرورشی و مشاور مدرسه و همچنین بکارگیری یکهزار و 700 مربی پیش‌دبستانی به جبران کمبود نیرو در مدارس پرداخته شد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان با توجه به موعد سن بازنشستگی در سه سال آینده با معضل بزرگ کمبود نیرو مواجه خواهد بود زیرا ورودی و خروجی نیروها با هم همخوانی ندارد.

سخایی در پاسخ به تاثیر جبران نیروها از از همه سطوح بر کیفیت آموزش گفت: به قطع این گونه جبران نیرو بر کیفیت آموزش نیز تاثیر گذار است و بهترین نیروهای بکارگرفته شده از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، خرید خدمات و نیروهای تازه استخدام هستند و در عوض نیروهای بازنشسته به علت فاصله سنی و به روز نبودن از جایگاه پایین‌تری در آموزش برخوردار هستند.

وی همچنین درخصوص وضعیت تامین فضاهای آموزشی استان برای سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به فضاهای ناامن و قدیمی که مورد تایید اداره‌کل نوسازی اصفهان قرار نگرفته است به ناچار تعدادی از مدارس به حالت دونوبته درآمده تا به این شیوه بتوان به جبران کمبود مدارس پرداخت.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که با تحویل حدود یکصد پروژه تا آخر سال 98 از سوی نوسازی مدارس که حدود 80 درصد آن توسط خیرین ساخته شده است کمبود فضاهای آموزشی در استان جبران شود.

دستکم 920 هزار دانش آموز در مهرماه امسال در مدارس دولتی، غیردولتی و بزرگسال در دستکم هفت هزار و 40 کلاس درس با 28 هزار نیرو مشغول به تحصیل خواهند شد.

6994/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.