امیر حسین رییسی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای فنی استان اصفهان در استانداری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستگاه‌های اجرایی در همه طرح‌های عمرانی به ویژه مهم و اثرگذار نباید فقط به نیروهای دفتر فنی و اداری خود اکتفا کنند بلکه مشاوران صلاحیت‌دار را به‌کار گیرند تا پس از پایان طرح و در دوره تضمین نیز پاسخگو باشند.

وی ارائه و گذراندن دوره‌های آموزشی را نیز برای ارتقای سطح کیفی اجرای طرح‌های عمرانی ضروری دانست و اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مختلفی به‌ویژه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید ناظران مستقیم خود را ملزم به شرکت در این کلاس‌ها کنند.

رییسی با بیان اینکه در جلسه امروز شورای فنی استانداری اصفهان، گزارش بازدیدهای کمیته نظارت از پنج طرح در شهرستان لنجان، هشت طرح در بویین میاندشت و چهار طرح در فریدون‌شهر ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این گزارش، نواقص طرح ها بررسی و ۲ طرح دارای نواقص عمده تعطیل اعلام شد تا پس از رفع نقص، اجازه شروع مجدد به آن داده شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان اضافه کرد: نواقص برخی از طرح‌ها نیز پس از بازدید کمیته نظارت و شورای فنی برطرف و گزارش آن توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه اعلام شد.

به گفته وی، برخی دستگاه های اجرایی نیز گزارشی ارائه نکردند و به آنها برای رفع شدن نواقص طرح‌های عمرانی فرصت داده شد.

رییسی به مطرح شدن سه موضوع برای فسخ پیمان بین دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران طرح های عمرانی در این جلسه نیز اشاره و تصریح کرد: با یک مورد از آنها موافقت و ۲ مورد دیگر مخالفت شد.

وی با اشاره به تفویض اجرای ماده ۴۶ شرایط عمومی پیمان به شورای فنی استان‌ها، گفت: بر اساس این قانون، اگر پیمانکار بندهای مندرج در آن را رعایت نکند کارفرما می تواند خلعیت پیمانکار و فسخ پیمان را درخواست کند.

رییسی با بیان اینکه تا ۲ ماه گذشته بررسی این ماده قانونی و درخواست های فسخ قرارداد به استانداری منعکس و با ابلاغ استاندار فسخ می‌شد، افزود: با اصلاحیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مقرر شد از این پس این درخواست‌ها توسط شورای فنی استانداری بررسی و نتایج آن ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: این کار باعث می شود تا مجموعه‌ای کارشناسی از ۱۲ عضو شورای فنی درباره این پیمان‌ها نظر دهند تا حق کارفرما و پیمانکار تضییع نشود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین طرح‌های عمرانی در استان توسط سازمان نوسازی مدارس، اداره ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی در دست اجراست.

محمدرضا توسلی فرماندار بویین میاندشت نیز در این جلسه گفت: مردم این شهرستان خواهان تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه در حوزه ورزش و جوانان هستند و تا کنون وعده‌های زیادی در این زمینه داده شده که امید است هرچه زودتر اجرا شود.

شورای فنی استان‌ها با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها و عملیات عمرانی و افزایش کارایی دستگاه ها و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مختلف تشکیل شده است. این شورا زیر نظر استاندار و با عضویت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، برق، معاون نظارت مالی، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

استان اصفهان دارای سه هزار و ۳۰۰ طرح مصوب می‌باشد که بیشترین اعتبارات آن مربوط به نوسازی مدارس، آب و فاضلاب روستایی، راهداری، دانشگاه علوم پزشکی، مسکن، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

/ ۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.