به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان،  لیلا لندی در نشست تخصصی طراحان لباس شهر اصفهان به تدوین و رونمایی از نخستین «منشور مد و لباس» و عملکرد طراحان لباس اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس این منشور به صورت پیوسته و مداوم، زیرساخت هایی تعریف و نمایشگاه هایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه راه اندازی رسمی کارگروه های تخصصی در حوزه طراحی لباس است، افزود: همیشه در زمینه لباس و پوشاک و حجاب نقدهایی وجود داشته ولی هیچوقت نهادهای دولتی و غیرانتفاعی و سازمان های مردم نهاد کنار یکدیگر قرارنگرفته اند و به صورت هم راستا فعالیت نکردند و این موضوع دغدغه ما درخصوص لباس بوده است.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب تاکید کرد: هدف از ایجاد کارگروه های تخصصی در زمینه طراحی لباس این بوده است که موازی کاری ها حذف شده و به وحدت رویه ای برسد.

وی ادامه داد: ما در یک شهر فرهنگی زندگی می کنیم اما متاسفانه از لباس اجتماع، لباس جشن تولد، لباس مدارس، لباس حجاب و عفاف، لباس منزل و بسیاری از انواع دیگری از مباحث و عناوین حوزه لباس هیچ تعریفی نداریم و حتی در مباحث توسعه ای و پارچه سازی هم تعریف مشخصی وجود ندارد و متاسفانه همه فعالیت ها در زمینه طراحی لباس به صورت جداگانه و موازی انجام شده و هرکسی صرفا به تخصص خود پرداخته است.

وی گفت: ما به عنوان نهاد عمومی تلاش می کنیم در عرصه پوشاک شهر در بحث های تسهیلگری همراه طراحان باشیم و اگر نمی توانیم کمکی کنیم حداقل سنگ اندازی نکنیم.

لندی با ابراز امیدواری از تشکیل ویترین ملی پوشاک در آینده ای نزدیک در اصفهان گفت: باتوجه به مشکلات بسیاری که در حوزه پوشاک وجود دارد و این مشکلات تنها به موضوع فروش پوشاک و تامین مواد اولیه محدود نمی شود، بنابراین ایجاد ویترین ملی پوشاک در اصفهان براساس منشور مد و لباس می تواند راهگشایی برای مشکلات باشد ضمن اینکه به فراخور نیازها نمایشگاهی درخصوص فرآیند طراحی و تولید پوشاک نیز ارائه خواهد شد.

نشست تخصصی طراحان لباس شهر اصفهان ازسوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری موسسه فرهنگی هنری دانش آرا در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1248242
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.