مجتبی راعی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان نجف آباد افزود: گردش آزاد اطلاعات و در جریان امور قرار گرفتن مردم، در امنیت عمومی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق، شفاف و درست به مردم و نقد منصفافه از وظایف خبرنگاران است، اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت سنگینی در سطح جامعه در زمینه اطلاع رسانی از مشکلات، نیازهای جامعه و خدمات ارائه شده توسط دولت به عهده دارند.

راعی با اشاره به اینکه خبرنگاران با نظارت و رصد کار مسئولان برای اطلاع رسانی درست تلاش می کنند، افزود: مسئولان نیز باید با تعامل با خبرنگاران نقد پذیر باشند و ظرفیت خود را در این زمینه بالا ببرند. 
وی با بیان اینکه رسانه هایی موفق هستند که ضمن بیان نقد، راهکارها را ارائه می کنند، تاکید کرد: مسئولان و خبرنگاران باید در اطلاع رسانی، منافع ملی را در نظر بگیرند و از بیان مطالبی که به ضرر جامعه و کشور است اجتناب کنند. 

محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد نیز با بیان اینکه وظیفه خبرنگاران بیان واقعیت ها واقدامات انجام گرفته و نقد منصفانه است، گفت: شهرداری نجف آباد آماده همکاری با اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و بیان مشکلات و نیازهای شهر به ویژه درجهت گسترش فرهنگ مطالعه است. گفت:

رییس شورای شهر نجف آباد در این آیین گفت: خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و باید در انعکاس خبرها امانتدار باشند و واقعیت ها را منعکس کنند.

عیدی محمد طرقی  اضافه کرد: ما در جامعه سرمایه های زیادی داریم که مهمترین آن، اعتماد مردم است و خبرنگاران در انعکاس واقعیت های خبری و نیازهای جامعه می توانید در حفظ آن قدم بردارید .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد نیز در این آیین تاکید کرد: دفاع و حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات در دستور کار این اداره قرار دارد. 

سید حسن لوح موسوی افزود: در راستای حمایت از نشریات شهرستان نجف آباد تلاش می کنیم آگهی های ثبتی و دادگستری در آینده در هفته نامه های محلی چاپ شود.

وی اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد، طالب افزایش رسانه و مطبوعات در این شهرستان است و این اداره برای دریافت مجوز با متقاضیان همکاری می کند. 

لوح موسوی همچنین از آمادگی این اداره برای برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری و خبر نویسی خبر داد. 

وی، رعایت اخلاق رسانه ای، صداقت، رعایت حریم خصوصی مسئولان، نقد منصفانه، تمرکز نکردن بر روی اخبار منفی و ایجاد نشاط، شادابی و امید در جامعه را از وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: ، خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و تقویت وحدت و انسجام ملی دارند. 

شهرستان نجف آباد با افزون بر ۳۳۰هزار نفر جمعیت در ۳۰کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.