عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش صنعت به عنوان سرباز صنعت، می توان گام های ارزشمندی در توسعه اقتصادی کشور و همچنین موفقیت این جوانان در بخش صنعت برداشت. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا رجالی در ششمین جلسه شورای مرکزی سرای نوآوری، با تاکید بر اینکه ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه در حل مشکلات صنایع تاثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: بهبود شاخص های کسب و کار از این رو در اولویت برنامه های دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان قرار گرفته که بر اساس آخرین آمارهای ارایه شده در آینده نه چندان دور با موج عظیم بیکاری به دلایل مختلف از جمله تحریم های اعمال شده بر علیه کشورمان و روی آوردن درصد قابل توجهی از معاملات به فروشگاه های زنجیره ای روبرو خواهیم بود. 
وی افزود: در صورت بهبود تعامل صنعت و دانشگاه از طریق پرورش نیروی انسانی متخصص در دانشگاه ها و به کارگیری این نیروهای کارآمد در صنایع مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده و همچنین مهاجرت نخبگان تا حد زیادی برطرف خواهد شد. 
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه سربازی اجباری به یکی از چالش های اقتصاد کشور تبدیل شده است: گفت: تجربه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهد هر کشوری که سربازی اجباری را برای جوانان خود به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی حذف کرده، به صورت میانگین یک تا دو درصد بر رشد اقتصادی آن کشور افزوده شده است.  
رجالی افزود: با روند فعلی سربازی اجباری، فارغ التحصیلان دانشگاهی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به مدت نزدیک به 2 سال با حضور در مراکز نظامی که بازدهی مناسبی هم برای این مراکز نخواهند داشت از فضای علمی و پژوهشی دور خواهند بود در حالی که می توان پس از اخذ آموزش های مقدماتی نظامی مورد نیاز، با به کارگیری این فارغ التحصیلان در بخش صنعت به عنوان سرباز صنعت، گام های ارزشمندی در توسعه اقتصادی کشور و همچنین موفقیت این جوانان در بخش صنعت برداشت. 
عضو دبیرخانه سرای نوآوری نیز در این جلسه با ارایه توضیحاتی پیرامون تفاهم نامه منعقد شده میان اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تاکنون به صورت پراکنده اقداماتی در زمینه برقراری تعامل صنعت و دانشگاه صورت گرفته که به دلایل مختلفی به ثمر ننشسته و امروز با محوریت قراردادن مفاد تفاهم نامه مذکور و استفاده از تجارب ارزشمند دانشگاهیان و فعالان بخش صنعت، همچنین بررسی خطاهای صورت گرفته در این زمینه قصد داریم کار عملیاتی متناسب با نیاز صنایع استان و توانمندی های دانشگاه انجام دهیم. 
محمدرضا جبارزارع با بیان اینکه دانشگاه باید بی منت در صنعت کار کرده و صنعت نیز باید باافتخار با دانشگاه تعامل برقرار کند، افزود: اعتمادسازی میان صنعتگران و دانشگاهیان و ایجاد ارتباط موثرمیان این دو براساس یک نیاز حقیقی مهمترین هدف شورای مرکزی سرای نوآوری است. 
رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی همگام خودرو تاکید کرد: باید فضایی ایجاد شود تا صنعت و دانشگاه از یکدیگر منتفع شوند و تنها در این صورت این تعامل پایدار خواهد بود. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.