دریافت 9 MB

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، در طول هفته های گذشته، خبرگزاری خبرآنلاین فیلم های متعددی از اقدامات غیر فرهنگی در جوار مسجد امام اصفهان منتشر کرد؛ از بازی های توپی و برخورد مکرر توپ با دیواره کاشیکاری شده مسجد امام و شیخ لطف الله تا بالا رفتن گردشگران از دیواره مسجد امام و ورود غیرقانونی به یکی از حجره های طبقه فوقانی مسجد جامع عباسی اصفهان.

اما شب گذشته خبرنگار خبرآنلاین با صحنه ای در میدان نقش جهان مواجه شد که به واقع تعجب برانگیز است: چرخاندن «آتش گردان» آن هم درست در کنار درب چوبی مسجد امام در حالی که ۵ قلیان روی سکوی هم جوار با این درب آماده استفاده است به واقع جای تعجب دارد؛  اقدام غیر فرهنگی این جوانان در حفظ میراث فرهنگی نصف جهان، عدم حضور همیشگی یگان میراث فرهنگی در زمانهای بروز حادثه  و سکوت مردم در برابر این اقدامات به واقع تاسف انگیز و تامل برانگیز است!

زمانی که از پلیس گردشگری میدان نقش جهان، جویای مکان حضور یگان میراث فرهنگی می شویم بیان می دارد که نیروهای یگان این ساعت از شب در این مکان حضور ندارند،.

خوشبختانه پلیس گردشگری میدان نقش جهان با وجود اینکه بیان می داردبه تازگی گردشگران در حال بازی والیبال را از کنار درب مسجد شیخ لطف الله جمع کرده است، اما با ما همراه می شود تا با جلوگیری از فعالیت آتش گردانی جوانان مذکور شاید به واقع از بروز یک حادثه آتش سوزی در مهم ترین بنای تاریخی اصفهان جلوگیری کند، در حالی که ابراز تاسف می کند که پیشگیری و مقابله از تمام بی فرهنگی ها و هر نوع حادثه در کشور باید بر دوش پلیس باشد.

 به واقع آیا حق با این پلیس جوان نیست؟! میراث فرهنگی چرا در ارتباط با این میدان تاریخی از ساده ترین روش های هشدار برای پیشگیری ازبروز حادثه غافل است و تنها توجیه های غیرقابل باور برای میراث دوستان از جمله ضرورت فرهنگ سازی در جامعه دارد؟!

آقایان مسئول! فرهنگ سازی در تمام کشورها با قانون و نه با حرف و مصاحبه میسر می شود، به راستی میدان تاریخی  نقش جهان و مسجد ۴۰۰ ساله امام نه به اندازه صرف بودجه و استفاده از نیروهای محافظ، بلکه به اندازه یک اقدام ساده برای نصب تابلوهای هشدار به گردشگران یا دوربین مداربسته برای ثبت تخلف ها نیز ارزش ندارد؟!

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1224751
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.