مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در نشست هم‌اندیشی این رویداد با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اصفهان به گفتگو نشستند.

 به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در تهران شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران این دوره از جشنواره با نمایندگان رسانه‌های اصفهان، گفت: اسم این جشنواره، جشنواره کودک و نوجوان است، اما به لحاظ سن و سال اکنون، جوانی 32 ساله است که اگر روال طبیعی زندگی خود را طی کرده باشد باید کودکانی داشته باشد که از 28 مرداد تا چهارم شهریور به جشنواره بیایند و شاهد فیلم‌های آن باشند.

مسعود احمدیان ادامه داد: خواهش می‌کنم قدر این جشنواره را بدانید. مگر چند جشنواره مشابه این، در دنیا برگزار می‌شود؟ آنچه اکنون در جریان فیلم‌سازی دنیا در حال رخ دادن است رفتن به سمت تولید فیلم برای کودک، نوجوان و خانواده است به شکلی که مخاطب آن از پنج سال گرفته تا 90 ساله بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یکی از معدود جشنواره‌های کاملاً تخصصی این روزگار است و اگر فعالان رسانه‌ای، بخش پرسش و پاسخ فیلم‌های حاضر در این جشنواره را به‌خوبی پوشش بدهند نقش زیادی در دیده شدن فیلم فیلم‌سازان ایفا کرده‌اند.

 احمدیان، از همه حاضران خواست تا در چهل روز مانده به برگزاری دوره سی و دوم جشنواره چله‌نشینی کنند تا شاهد یک رویداد فرهنگی خوب باشیم و ستادهای خبری، در این فاصله در راستای معرفی آثاری که با هزینه مردم ایران تهیه‌ شده، قدم بردارند و همگان را به حضور در سالن‌ها ترغیب کنند.

وی افزود: ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تلاش می‌کند که این جشنواره منظم و باشکوه برگزار شود و این باشکوهی به معنی پرخرج بودن نیست. می‌توان جشنواره‌ای شکیل و کم‌هزینه برگزار کرد به شکلی که همه بتوانند بر سر سفره آن بنشینند.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در تهران، تأکید کرد: اگر اصفهان می‌خواهد این جشنواره را برگزار کند راهی ندارد جز اینکه به سمت حرفه‌ای‌تر شدن قدم بردارد. امیدوارم که در این شرایط بتوانیم به‌دوراز تعصبات و عصبیات رایج، برای این حرفه‌ای شدن تلاش کنیم.

محسن دلیلی، مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نیز در این نشست، گفت: خیلی از نقدهایی که در این نشست از سوی اهالی رسانه اصفهان مطرح شد درباره عدم فعالیت چشمگیر دبیرخانه جشنواره پس از اتمام برگزاری دوره‌های مختلف آن بود و پرسش این است که آیا رسانه‌های اصفهان علت این عدم فعالیت را بررسی کرده‌اند؟ یا فقط در نشست‌های پرسش و پاسخ این‌چنینی آن را مطرح می‌کنند؟ خوب است رسانه‌هایی که قرار است با آنها همکاری داشته باشیم حس مطالبه گری داشته باشند و همه آن چیزهایی که در نشست هم‌اندیشی مطرح می‌کنند در طول سال دنبال کنند.

وی با اشاره به خواسته بیشتر اهالی رسانه، برای توجه به بحث کودکان کار در جشنواره سی و دوم، ادامه داد: این امر دغدغه ما نیز هست و همین‌جا ابزار می‌کنم که این قول را از دبیر جشنواره بگیرم تا بتوانیم اتفاقی ویژه را برای کودکان کار در دوره سی و دوم رقم بزنیم به نحوی که شأن آن حفظ شود.

دلیلی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های اصفهان پوشش خبری مناسبی از جشنواره به‌ویژه  نشست‌های  پرسش و پاسخ بعد از اکران فیلم‌ها داشته باشند ما با اطمینان خاطر می‌توانیم به عبارتی کاخ رسانه جشنواره را در اختیار رسانه‌های اصفهان قرار بدهیم، اما شکل‌گیری این رخداد به یک اعتماد دوطرفه نیاز دارد و باید در مورد آن فکر کرد. اصفهان ظرفیت رسانه‌ای بالایی دارد و امیدوارم که این ظرفیت‌ها در جشنواره سی و دوم بکار گرفته شود.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران نوجوان در جشنواره سی و دوم، گفت: برخلاف سال‌های گذشته که این نوجوانان صرفاً برای پر کردن سالن وارد سینما می‌شدند، امسال برنامه ویژه‌ای برای خبرنگاران نوجوان خواهیم داشت و به‌زودی این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان همچنین اعلام کرد که از شنیدن پیشنهاد و انتقادات سازنده در حوزه رسانه استقبال می‌کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.