مرتضی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 550 کیلومتر از راه روستایی شهرستان اردستان آسفالت است که یک پنجم آن روکش آسفالت نیاز دارد و 20 روستاها را زیر پوشش قرار می دهد.
وی بیان کرد: بر این اساس مرمت و روکش آسفالت 38 کیلومتر راه روستایی با آسفالت چیپ سیل یا آسفالت سرد در سال جاری انجام خواهد شد که در این راستا بخشی از مصالحی که نیاز داریم، در مکان های مورد نظر تخلیه شده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان اضافه کرد: جاده روستاهای عباس آباد، فسخود، خشک آباد، خرم آباد، طوران و طرح کشاورزی شهید رجایی از مسیرهای مورد نظر هستند که با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال آسفالت خواهند شد.
وی همچنین از امضای قرارداد آسفالت 4.5 کیلومتری باند دوم زواره به اردستان خبر داد و عنوان کرد: این طرح با اختصاص 10 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی انجام خواهد شد.
صادقی ادامه داد: با توجه به پیگیری های مسوولان شهرستان و سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اردستان، موافقت روکش آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی دریافت و اعتبار آن از سوی سازمان تامین شده که در انتظار تعیین پیمانکار واجد شرایط هستیم.
وی افزود: جاده ترانزیت از محور راهدارخانه فران تا حوزه راهداری نائین با مبلغ 210 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی با استفاده از آسفالت بازیافت مرمت و بازسازی می شود.
وی از لکه گیری جاده اصفهان اردستان در مجاور روستاهای باقرآباد و بقم نیز خبر داد و تشریح کرد: مرحله ششم مناقصه روکش آسفالت جاده درباغ به زواره هفته آینده برگزار و از اعتبارهای سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام خواهد شد که با اجرای آن بیشتر مشکلات راه های روستایی اردستان برطرف خواهد شد.
صادقی در مورد اعتبارهای تملک دارایی ها نیز گفت: در زمینه تعمیر و نگهداری راه ها مبلغ 9 میلیارد ریال اختصاص داده شده بود که مبلغ 2 میلیارد و 170 میلیون ریال آن محقق شده، در حوزه راه روستایی مبلغ یک میلیارد ریال از اعتبارهای سال 96 تخصیص یافته، مبلغ هفت میلیارد ریال اوراق سال 1400 نیز از محل اعتبارهای معاونت روستایی اختصاص یافته و از اعتبار یک میلیارد ریالی برطرف کردن نقاط حادثه خیز نیز مبلغ 200 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
به گفته وی، شهرستان اردستان دارای چهار راهدارخانه زواره، فران، زفرقند و بقم است که در این میان زواره کد دارد.
این شهرستان 42 هزار نفری با برخورداری از 2 هزار کیلومتر راه همسنگ، 141 آزادراه و 100 کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.