نخستین دوره مسابقات ملی ' نبرد پلتفرم های سخت افزاری؛ فوتبال کاغذی ' 25 اردیبهشت سال جاری در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزارمی شود.
دبیر اجرایی مسابقات ملی برد پلتفرم های سخت افزاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 60 دانشجوی رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی در قالب 25 تیم در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.
علی بهلولی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، آشنا کردن دانشجویان با سخت افزارهای متعدد، ارتباط دانشگاه با صنعت، ایجاد فضای خود باوری، اعتماد به نفس و کسب تجربه است.
وی با بیان اینکه 2 بستر (پلتفرم یا سَکو) سخت افزاری در این مسابقات، آردوینو (Arduino) و اف پی جی ای (FPGA) است، اظهار داشت: شرکت کنندگان باید برنامه های طراحی شده خود برای اجرای بازی ' فوتبال کاغذی ' را روی این پلتفرم ها پیاده و اجرا کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان توضیح داد: شرکت کنندگان در روز مسابقه بر اساس قرعه کشی، به صورت 2 به 2 باهم رقابت می کنند و در نهایت سه تیم برگزیده در هر یک از پلتفرم های آردوینو و اف پی جی ای مشخص می شود.
بهلولی با اشاره به اینکه دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان پیش از این، یک دوره نبرد برنامه های کاربردی (اپلیکیشن‌ها) را برگزار کرد، افزود: با توجه به پلتفرم‌های سخت‌افزاری متعددی که برای پیاده سازی سیستم‌های دیجیتال وجود دارد، برگزاری این مسابقه ها به آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با آنها و کاربردشان در صنایع مختلف کمک می کند.
پلتفرم سخت افزاری به مجموعه ای از قطعات سخت افزاری گفته می شود که هنگام کار با یکدیگر می توانند نرم افزار یا نرم افزار هایی را به اجرا در بیاورند.
دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان با 31 سال سابقه دارای بیش از 220 دانشجو و 30 عضو هیات علمی در چهار گروه سخت افزار، نرم افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.