به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: قومیت های مختلف در کنار جامعه عشایری سال ها و قرن های زیادی است که در کنار هم زندگی می کنند.
به گفته وی، تعامل و مراوده فرهنگی و اجتماعی عموم مردم بر روند آموزشی دانش آموزان ترک، لُر و فارس نیز اثرگذاری های دارد و نگاهی ویژه به این گروه از فراگیران را می طلبد.
وی خاطر نشان کرد: از حدود 338 کلاس در مدارس ابتدایی سمیرم 101 کلاس آن در 61 مدرسه بصورت چند پایه (یک معلم با دانش آموزانی از چند پایه تحصیلی) اجرا و اداره می شود.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به نظرهای کارشناسی در سایر کشورها نیز اظهار داشت: تحصیل در کلاس های چند پایه یکی از متداول ترین و گاهی موثرترین نوع آموزش است و گفته شده یک سوم مدارس جهان را این نوع آموزش شامل می ‌شود.
نادری با بیان اینکه بیشتر این نوع مدارس در بخش های روستایی و عشایری واقع هستند و معلم این نوع کلاس ها هم به علت وجود فراگیران در چند پایه تحصیلی و هم زبان فارسی که باید آموزش بدهد کارشان حساسیت و دقت بیشتری را می طلبد.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به اینکه مدارس چند پایه هم معایبی و هم محاسنی دارند ادامه داد: نکته مهم در مورد کلاس های چندپایه مدیریت این کلاس هاست تا دانش آموزان با توجه تحصیل و نشستن چند پایه در کنار یکدیگر در شرایط مناسب آموزشی قرار گیرند.
شهرستان سمیرم دارای 169 مدرسه، حدود 10 هزار دانش آموز، یکهزار و 220 معلم و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با 100 هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
6022 / 7147
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.