به گزارش ایرنا، سالار فرامرزی روز سه شنبه در همایش روز روانشناسی در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان افزود: اقشار آسیب پذیر، بیشترین نیاز را به دریافت خدمات روانشناسی دارند و نبود پوشش بیمه ای از یک سو موجب مشکلات عدیده ای و از سوی دیگر به علت انصراف از دریافت این خدمات آنها را با آسیب های بیشتری مواجه می کند.
وی اظهارداشت: گاهی اوقات ارائه خدمات مشاوره ای نیازمند حداقل 30 جلسه است تا مشکل فرد بطور کامل رفع شود و بتواند زندگی سالم اجتماعی داشته باشد.
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اصفهان با اشاره به اعلام تعرفه های جدید مشاوره به مراکز افزود: بسیاری از مراکز مشاوره در استان همچنان براساس تعرفه های سال گذشته از مراجعان هزینه دریافت می کنند زیرا معتقدند که بسیاری از آنها توان مالی پرداخت تعرفه های جدید را ندارند.
وی تعدد دستگاه های متولی روانشناسی و مشاوره را از دیگر چالش های این حوزه برشمرد و گفت: برخی از سازمان ها بدون توجه به مصوبه مجلس به حوزه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره ورود کرده اند که این امر نیازمند پیگیری است.
فرامرزی ادامه : یکی از مشکلات دیگر در اصفهان این است که نظام روانشناسی همچنان فاقد مکان برای ارائه خدمات به صنف مربوطه است و این مهم شایسته استانی نامدار همچون اصفهان نیست.
وی به دانش آموختگان روانشناسی توصیه کرد که با ارتقای توانایی و مهارت های خود در ارائه خدمات خوب و تخصصی به مردم همچنان اعتماد عمومی را حفظ و حراست کنند.
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان اصفهان یادآور شد: اکنون بیش از سه هزار نفر در پایه کارشناسی ارشد و دکترای رشته روانشناسی در این استان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: همچنین 500 نفر از روانشناسان در استان پروانه تخصصی مشاوره دارند و بیش از 200 مرکز مشاوره زیر پوشش بهزیستی فعالیت دارند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این همایش بر اهمیت رشته روانشناسی به عنوان یکی از علوم مورد نیاز جامعه اشاره و اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در پرداختن به آسیب های اجتماعی و تشکیل شورای عالی به این منظور، اهمیت این رشته بیش از پیش احساس می شود.
حمیدرضا فولادگر افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از کم کاری های فرهنگی و مشکلات اقتصادی است و یکی از بخش هایی که می تواند به ریشه یابی و کنترل آسیب های اجتماعی بپردازند روانشناسان هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان بیان کرد : روانشناسان، آرامش را به جامعه هدیه می دهند و در ایجاد شادکردن افراد جامعه سهم بسزایی دارند.
محمدسلطان حسینی افزود: این اداره کل آمادگی دارد که با استفاده از ظرفیت های موجود بتواند برخی از مطالبات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان را رفع کند.
وی اظهارداشت: بر این اساس هر مرکزی که از سازمان نظام روانشناسی استان و یا بهزیستی مجوز دریافت کرده می تواند در دریافت هزینه مشاوره از جوانان از کمک های مادی و معنوی این اداره کل استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد : همچنین افراد فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر با سن زیر 29 سال می توانند مجوز ایجاد یک سازمان مردم نهاد برای دانش افزایی افراد جامعه و برگزاری کارگاه های آموزش مهارت زندگی را از این اداره کل دریافت کنند.
در پایان این مراسم که با حضور استادان، دانشجویان و نماینده مردم اصفهان در مجلس و مدیرکل بهزیستی اصفهان برگزار شد؛ شماری از استادان پیشکسوت روانشناسی استان اصفهان تجلیل شدند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.