**توجه به کارگر از پیام های رونق تولید است
امام جمعه خور و بیابانک گفت: توجه به قشر کارگر یکی از پیام های اصلی شعار سال است و با حمایت از کالای ایرانی می توان کارگران را مورد حمایت قرار داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در نماز جمعه این هفته شهر خور با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت باید به قشر زحمتکش کارگر توجه ویژه ای داشته باشد و رونق تولید توسط کارگران در کشور ایجاد می شود.
وی ادامه داد: برای تحقق شعارسال تعامل و همکاری مردم با مسئولان امری ضروری است چرا که تحقق رونق تولید موجب پویای، نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد.
امام جمعه خور و بیابانک با اشاره به اعدام و گردن زدن 37 نفر از انقلابیون شیعه و سنی توسط آل سعود در عربستان گفت: این جنایات زمینه ساز قیام همگانی علیه حاکمان عربستان و سقوط و نابودی خاندان آل سعود است.
مهدی نژاد افزود: داعش زاییده خود عربستان است و امروز با به شهادت رساندن این شیعیان حقوق بشر را به خوبی نمایش گذاشت.
9860
**کارگران مایه عزت و سرافرازی کشور هستند
امام جمعه نایین گفت: کارگران مایه عزت و سرافرازی کشور هستند و در به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی ایران نقش مهمی ایفا می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی سجادی ' در نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه این شهر افزود: اسلام نه تنها برای کار کردن ارزش قائل است بلکه برای کارگر و کارفرما نیز حق و حقوق و جایگاه ویژه ای را تعریف کرده است.
وی با توجه به تاکید رهبری مبنی بر اینکه کارخانه ها نباید با تعطیل شدن تبدیل به برج شده و زمینه بیکاری بسیاری از کارگران را فراهم کنند و افزود: باید قوه مقننه و قضائیه به این موارد رسیدگی کنند.
سجادی ادامه داد : اینکه حقوق کارگری چند ماه داده نمی شود یعنی چه؟ وقتی حقوق یک کارمند چند روز دیر و کلی با مشکل مواجه می شود تکلیف کارگر معلوم است و بعد از آن هزار معضل اجتماعی، سیاسی به وجود می آید.
وی گفت: کارگران باید به این امر توجه کنند که پیامبر اسلام (ص) فرمود خداوند کارگری را دوست دارد که چون کاری به او محول شد آن را نیکو و به خوبی انجام دهد.
وی تاکید کرد: در شعار رونق تولید که رهبر معظم انقلاب برای امسال برگزیدند، پیام های زیادی وجود دارد که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه واقع شود.
امام جمعه نایین در بخش دیگری به همبستگی و همدلی مردم در مناطق سیل زده کشور اشاره و یادآور شد: همه آحاد جامعه اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش، حوزه، دانشگاه ها و سایر اقشار عاطفه و خدمت رسانی خود را به منصه ظهور گذاشتند که این مهم می تواند اتحادی برای ایستادگی در برابر دشمنان متجاوز باشد.
وی در ادامه خطبه ها به 12 اردیبهشت روز معلم اشاره کرد و گفت: از جهت اهمیت و کار زیربنایی در دولت هیچ وزارتخانه ای به اهمیت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
7136
** آمریکا 50 سال گذشته در همه جنگ ها شکست خورد
امام جمعه اردستان با اشاره به تداوم توطئه و دشمنی شیطان بزرگ با ایران گفت: آمریکا در 50 سال گذشته هفت جنگ در دنیا به راه انداخته و در همه آنها نیز شکست خورده است.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: آنها در حمله به طبس، عراق، افغانستان، لیبی، سوریه، یمن و حتی ویتنام با وجود کشتار سه میلیون نفر باز شکست خوردند.
وی با اشاره به خروج ایالات متحده از برجام بیان کرد: اکنون آنها با تحریم نفتی می خواهند به ایران فشار بیاورند اما باید بدانند که نخست تنگه هرمز برایشان ناامن شده و خودشان ضرر خواهند کرد.
امام جمعه اردستان با اشاره به انتخاب سردار حسین سلامی به سمت فرماندهی کل سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمنان بدانند که اگر خطایی کنند، آنها و هم پیمان صهیونیستی آنها در امان نخواهند ماند.
وی با اشاره به اعدام 37 نفر از مردم مومن و انقلابی عربستان از سوی حکومت سعودی تصریح کرد: صدایی از دنیا در این زمینه بلند نشد اما اگر یک جاسوس در ایران به مجازات می رسید، همه سر و صدا به راه می انداختند.
دهشیری در ادامه با تبریک 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر از مسوولان خواست تا چنان که رهبری فرمودند، در کنار گرامیداشت تلاش های این قشر، مشکلات آنها را هم مد نظر قرار داده و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.
وی تاکید کرد: هر شخصی در هر حرفه ای کارگر محسوب می شود و ما حق نداریم به کسی که جایگاه شغلی پایینی دارد، بی احترامی کنیم و کارگران نیز در مقابل باید در جهت رونق تولید بیشتر بکوشند.
امام جمعه اردستان همچنین 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مطهری را یادآور شد و گفت: اگر معلم نباشد، دانش و سوادی وجود نخواهد داشت و جامعه را تاریکی دربر می گیرد.
وی با اشاره به ارزش معلم و علم آموزی عنوان کرد: معلمی ارزشمند است، آنها در مسیر پیامبر (ص) گام برمی دارند و بر گردن همه ما حق دارند که بر این اساس همه باید آنها را مورد تکریم قرار دهند اما در مقابل معلمان نیز باید شان خود را حفظ کنند.
دهشیری در ادامه نیز با اشاره روز شوراها، از اعضای شوراها خواست با مصوبه های خوب خود به مردم کمک کرده و مشکلات را برطرف کنند.
7431/8123
** اجرای بیانیه گام دوم انقلاب کشور را بیمه می کند
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به تهدیدهای دولتمردان آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای بیانیه گام انقلاب کشور را در برابر هجمه ها با فرهنگ اهل بیت (ع) بیمه می کند چرا که در واقع ادامه شعار 'نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی' است.
حجت الاسلام علی احتشام افزود: اگر ما از فرهنگ عزت و اقتدارآفرین امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب پیروی کرده و در صحنه ها مستحکمتر حضور می یافتیم، ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) نیز به تاخیر نمی افتاد.
وی بیان کرد: ملت ایران برخلاف کسانی که برابر رهبری معظم انقلاب ایستاده و از احتمال بروز جنگ در سال جاری صحبت می کنند، همچنان استوارند؛ آمریکایی که حریف پابرهنه ها نشد، چگونه می تواند برابر این مردم قدرتمند بایستد.
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: ملت ایران به کوری چشم کسانی که جاده صاف کن آمریکا هستند، زیر لوای رهبری و امام راحل، نه تنها آمریکا که همه حکومت های مبتنی بر کمونیسم، مارکسیسم، صهیونیسم و لیبرالیسم را نابود و حکومت اسلام ناب محمدی (ص) را جایگزین خواهد کرد.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد محمد منتظر قائم، فرمانده سپاه یزد که در ماجرای حمله جنایتکارانه آمریکا به صحرای طبس شهید شد، اضافه کرد: بنی صدر رییس جمهوری وقت نیز با خیانتی بزرگ در بمباران هلیکوپترهای سقوط کرده در این واقعه، تلاش کرد تا اسنادی از جاسوسان باقی نماند.
احتشام در ادامه با اشاره به روز شوراها عنوان کرد: امید می رود همان گونه که این ملت قدر انتخاب های خود را می دانند، منتخبان هم قدر انتخاب شدن خود را دانسته و چنان خدمت کنند که کار برای مسوولان بعدی سخت شود.
وی همچنین با اشاره به مناسبت روز معلم گفت: این استاد شهید توانست سرنوشت فکری و فرهنگی کشور را بیمه کند و اگر خون این انسان بزرگوار ریخته نمی شد، اثرهایش نیز مورد اهتمام نبود زیرا متحجرین در حوزه ها و روشن نماها در دانشگاه ها او را می زدند.
امام جمعه موقت کاشان در ادامه نیز 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر را مورد اشاره قرار داد و این مناسبت را تبریک گفت.
6136/8123/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.