به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محسن آذر افروز روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتش افزود: نیروهای مسلح از جمله ارتش نقش خود را با تامین امنیت داخلی برای رونق تولید و تحقق شعار سال انجام می دهند.
وی بیان کرد: با تامین امنیت زمینی، دریایی و هوایی فرصت های اشتغالزایی و فعالیت اقتصادی برای فعالان این عرصه فراهم می شود و ارتش جمهوری اسلامی مهمترین دغدغه اش تامین این نیاز اساسی است.
ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خودکفایی در عرصه های نظامی، استفاده از ظرفیت های داخلی و دانش افراد برای تولید تجهیزات جنگی نقش بسزایی در رونق تولید دارد که ارتش در سال های بعد از انقلاب در این مسیر حرکت کرده است.
وی ادامه داد: تلاش برای کاهش وابستگی ها یکی از سیاست های مهم ارتش است که فعالیت های تولیدی در یگان های مختلف ارتش از جمله توپخانه اصفهان انجام شده که دو مورد از تولیدات نظامی یگان ارتش در استان اصفهان هفته آینده در تهران رونمایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: تولیدات نظامی ارتش اصفهان برای حملات تروریستی و متناسب با نیازهای جنگی امروز طراحی شده و امکانات نوین در آن بکار رفته است.
آذرافروز با اشاره به مدیریت جهادی و مردمی حاکم در ارتش اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش در رده های مختلف جنبه های معنوی، انسان دوستانه، عام المنفعه، خیرخواهانه، اجتماعی و جهادی را مورد توجه قرار داده است.
وی به حضور ارتش در جمع مردم و خدمت رسانی به آن ها را مصداق بارز روحیه مردمی و مدیریت جهادی این یگان نظامی اعلام و اضافه کرد : با توجه به بحران سیل در تعدادی از استان های کشور ارتش وارد صحنه شد و از اصفهان یگان های نظامی به همراه کمک های مردمی به این مناطق اعزام شدند.
وی بیان کرد : بیمارستان، پایگاه های خدمات رسانی و ارائه خدمات شهری توسط نیروهای اعزامی از استان در حال انجام و این فعالیت ها تا پایان بحران ادامه خواهد داشت.
فرمانده گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان گفت: ارتش این استان در لرستان و اهواز خدمات رسانی بهداشتی، درمانی، کمک رسانی و رفع مشکلات معابر را انجام می دهد.
سرهنگ حبیب الله کریم زاده در این نشست به حضور نیروهای نظامی ارتش در استان های لرستان و اهواز اشاره کرد و افزود: احداث پل، رفع آبگرفتگی معبر، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با ایجاد یک بیمارستان و توزیع اقلام خوراکی و پوشاک توسط ارتش اصفهان با هماهنگی قرارگاه نیروی زمینی ارتش انجام می شود.
وی ادامه داد: روزانه هزار و 500 نفر در خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان این یگانه در اهواز استفاده می کنند و داروی رایگان به آن ها اختصاص می یابد.
وی با اشاره به حضور متخصصان در این بیمارستان یادآورشد: آزمایشگاه، سنوگرافی و خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی در این مرکز ارائه می شود.
فرمانده گروه 55 توپخانه ارتش اصفهان با بیان اینکه نیروهای اعزامی ارتش داوطلبانه وارد عمل شدند، اظهارداشت: هیچکدام از نیروهای اعزامی از یگان اصفهان اجباری به لرستان و اهواز نرفتند و همه با اختیار بود و این اقدامات به دلیل روحیه مردمی فرماندهان و نیروهای ارتش است.
29 فروردین ماه روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادتهای پرسنل ارتش جمهوری اسلامی است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.