حجت الاسلام سید جواد حیدری طبا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی و ترفند های تبلیغاتی تلاش دارد تا جوانان شیعه را منحرف و با القای مطالب غیر واقعی آنها را دچار تردید کند.
وی با اشاره به مناسبت های پیش رو به ویژه نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) بیان کرد: باید مراقب باشیم تا برخی با بهانه برگزاری جشن های شعبانیه حرکت های خلاف شرع و عرف انجام ندهند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی اردستان اضافه کرد: یکی از سنت های خوب و پسندیده در این گونه آیین ها پذیرایی از دوستداران اهل بیت (ع) است اما نباید این کار به ایجاد مزاحمت و ناراحتی دیگران منجر شود.
وی عنوان کرد: وجود نزدیک به 20 ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان نشان از علاقه جوانان و افراد متدین به اهل بیت (ع) است اما این مکان ها نباید به محل پخش موسیقی ها نامناسب، و ایجاد کندی در رفت و آمد یا ایجاد مزاحمت برای عابران پیاده تبدیل شود.
حیدری طبا با تاکید بر لزوم دریافت مجوزهای لازم از سوی متولیان ایستگاه های صلواتی تاکید کرد: همه مسجدهای شهرستان اردستان در ماه شعبان برنامه های ویژه ای خواهند داشت و مردم می توانند در آن حضور و از برکت های معنوی برخوردار شوند.
وی با اشاره فعالیت بنیاد مهدویت اردستان افزود: نقش مردم در برگزاری این آیین ها مهم و اثر گذار بوده و مسوولان نیز در کنار مردم و آماده همکاری با دست اندرکاران هستند.
امام سوم شیعیان، حضرت حسین بن علی بن ابی طالب (ع) سوم ماه شعبان در شهر مدینه به دنیا آمدند که روز میلاد آن امام بزرگوار با عنوان روز پاسدار نامگذاری شده، ابوالفضل العباس بن علی (ع) زاده چهارم شعبان سال 26 هجری در مدینه است که روز میلادش با عنوان روز جانباز نامگذاری شده است.
همچنین پنجم شعبان سال 38 هجری زادروز زینت عبادت کنندگان، حضرت امام علی بن الحسین (ع) می باشد، یازدهم شعبان ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان نام گرفته و 15 شعبان زادروز منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.