به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریانروز پنجشنبه در نشستی به همین منطور با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری در فرمانداری شهرستان افزود: خط انتقال گاز 2 روستای رهیز و امیر آباد بخش پادنا بر اثر سیلاب شکسته و گاز روستاها قطع شد با تلاش نیروهای اداره گاز وصل شده است.
به گفته وی سه پل ارتباطی روستاهای سیور، علی آباد و ماندگان، تنگ خشک و ده بزرگ و چند روستای دیگر بطور کامل تخریب شد که نیروهای راهداری استان و شهرستان 24 ساعته در محل حضور دارند و در حال کار و تلاش برای احداث پل در این محل ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر سمیرم در همین مدت افزون بر سه هزار و 500 میلیون ریال انواع اقلام و بسته های حمایتی و امدادی به آسیب دیدگان و ساکنان بافت های تخریب شده ارائه کرده است.
عسگریان یادآور شد : تاکنون 500 میلیون ریال در حوزه تاسیسات برق سمیرم و 610 میلیارد تومان خسارت در بخش عشایری و ایل راه های مسیر کوچ ارزیابی و برآورد شده است.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: واحدهای مسکونی همه مددجویان تحت پوشش این نهاد و بهزیستی بیمه حوادث هستند.
هادی بنایی اظهارداشت: 200 میلیون ریال تسهیلات روستایی، 350 میلیون ریال تسهیلات برای مددجویان ساکن در شهرها و 150 میلیون ریال تسهیلات برای تأمین اثاثیه مددجویان در نظر گرفته شده است.
معاون معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود 120 واحد مسکونی مسکن مهر در سمیرم بهترین راهکار را ارائه تسهیلات ودیعه بلاعوض به آسیب دیدگان ذکر کرد و افزود: مبلغ ودیعه 200 میلیون ریال با اقساط 36 ماهه است.
ایمان طاهر با یادآوری بازدید خود و سایر مسوولان از بافت های فرسوده و قدیمی سمیرم تاکید کرد: بافت قدیمی محله قلعه در شمال این شهر باید به طور کامل تخریب شده و محلی جایگزین برای سکونت اهالی در نظر گرفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر سمیرم در رابطه به تسهیلات ودیعه بافت های فرسوده تصریح کرد: ساکنان این محله ها توان بازپرداخت ماهانه 600 هزار تومان این تسهیلات را ندارند و به طور عمده زیر پوشش کمیته امداد و نیازمند هستند.
محمدابراهیم پیرمرادیان خاطرنشان کرد: اگر قرار است در این جلسه مواردی مصوبه شود که مشکلی از این عزیزان حل کند، باید شرایط افرادی که آسیب دیده اند و حتی توان تامین مخارج اولیه زندگی خود را ندارند در نظر گرفته شود.
بر این اساس، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان قول داد مشکل تامین ودیعه آسیب دیدگان و خانواده های نیازمند آسیب دیده از بارش ها و سیلاب اخیر را با تامین اعتبار به سرعت حل و فصل کند.
همچنین مقرر شد در چهار روز آینده، گروهی از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به همراه کارشناسان راه و شهرسازی و شهرداری های سمیرم، حنا، کُمه و ونک مشکلات و آسیب های وارده را ضمن بازدید میدانی، گزارش و جمع بندی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مجموع خسارت وارده سیل و بارش های شدید چند روز گذشته در این استان 165 میلیارد تومان برآورد شده است.
منصور شیشه فروش امروز در جریان سرکشی از محله ها و ساختمان های مسکونی تخریب شده بر اثر رگبارها و آبگرفتگی های اخیر سمیرم گفت: عمده خرابی ها مربوط به بافت های فرسوده و خانه های قدیمی است که این موضوع در سمیرم بیشتر از سایر شهرستان ها مشاهده و ارزیابی می شود.
به گفته وی راه و مسیر تردد پنج روستا در منطقه فریدونشهر بر اثر سقوط بهمن مسدود شده و در سمیرم نیز پل ها و مسیرهای ارتباطی 15 روستا آسیب دیده یا بطور کامل تخریب شده است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ساختمان ها، راه ها و دیگر موارد بخش عمده ای از مشکلات ایجاد شده از سیلاب و بارش ها در بخش کشاورزی و عشایری است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: یکی از پل های ارتباطی روستایی در سمیرم احداث و مرمت شده و 4 پل دیگر نیز تا دو روز آینده ساخته خواهند شد.
وی همچنین در جلسه فوق العاده مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان حضور یافت و افزود: 100 واحد مسکونی در خطر تخریب در دو محله کوشک و قلعه سمیرم تخلیه شده اند.
شیشه فروش خاطر نشان کرد: ساکنان این بافت های فرسوده در دو مدرسه در مرکز شهر سمیرم اسکان داده شده اند.
وی اظهار داشت: بخش عمده ای خسارت های وارد در این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی و باغ های سیب است که باید تا روز شنبه جمع بندی و به تهران اعلام شود.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
6026//7147
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.