به گزارش ایرنا، ابراهیم مهرانفر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی اصفهان در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان افزود: اهمیت و حساسیت نیروهای مسلح به عنوان الگو برای جوانان و سایر اقشار جامعه بیانگر آن است که حتی یک جرم هم شایسته این نهاد نیست.
وی با بیان اینکه حفظ اسرار نیروهای مسلح، سرعت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده های قضایی، تعقیب جرم، اجرای مجازات از وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح است، اظهارداشت: مهمترین بخش و یکی از افتخارات این سازمان پیشگیری از وقوع جرم است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد : اعتقاد ما بر این است که علت اصلی وقوع جرم در نیروهای مسلح، آشنا نبودن با قوانین و مقررات است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از سال 76 تا 96 چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از قوع جرم در نیروهای مسلح بصورت علمی، عملیاتی و میدانی تدوین و ابلاغ شده است.
مهرانفر محور این برنامه ها را براساس آسیب شناسی، آسیب زدایی، ارائه عملیات و راهکار، بررسی موانع اجرای راهکار و دیگر موارد برشمرد.
وی یادآور شد: در مدت 20 سال اجرای این برنامه، آمار جرایم در نیروهای مسلح بسیار کاهش و کنترل یافته است.
معاون توسعه سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد : بر این اساس 643 راهکار اجرایی در مجامع پیشگیری در دو مقوله کیفری و وضعی ابلاغ شده است.
وی دادستان نظامی را به عنوان مدعی العموم نیروهای مسلح ذکر کرد که نقش غیرقابل انکار و تاثیرگذاری بر تحقق عدالت دارد.
مهرانفر با بیان اینکه امنیت بالاترین و ضروری ترین نیاز انسان در هر جامعه ای است، گفت: بزرگترین افتخار نیروهای مسلح این است که این نیاز مهم و اساسی را به مردم هدیه می کنند.
وی امنیت و عدالت را از محصولات پایبندی به ارزشهای اسلامی دانست و گفت: امروز در دنیا ناامنی، بی ثباتی و بی عدالتی بیداد می کند و در کشورهای مدعی اقتدار، آزادی و حقوق بشر، پرروش افرادی جانی با عنوان گرو‌ه‌های تکفیری با حمایت تجهیزاتی آمریکا و‌ رژیم کودک‌کش صهیونیستی، به تهدید انسانیت و ارزش های در دیگر کشورهای می پردازند.
مهرانفر تصریح کرد: این در حالی است که نیروهای مسلح ایران در مسیر زنده بودن و حمایت از ارزشهای انسانی حرکت می‌کنند و اسلامی، ولایی، مردمی بودن، نظم و انضباط و اقتدار بیرونی از شاخصه‌ های نیروهای مسلح است.
وی اظهارداشت: نیروهای مسلح ما چنان در مقابل دشمن ایستادگی می‌ کنند که دشمن فکر حمله نظامی را از سر بیرون کرده و به جنگ اقتصادی و فرهنگی روی آورده است..
معاون توسعه و مدیریت سازمان قضایی نیروهای مسلح، رمز اقتدار نیروهای مسلح کشور را صاحب قدرت بودن و دانایی محوری دانست و گفت: آنها می‌ توانند در عین مقتدری، دانا، آگاه، بصیر و با اخلاق باشند.
در پایان این مراسم با ابلاغ حکم رییس قوه قضاییه، قوام کریمی به عنوان دادستان نظامی استان اصفهان معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی هادیان تقدیر شد.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.