طرح ملی دادرس، به منظور تربیت و آماده کردن دانش آموزان برای مواجهه با شرایط سخت در حوادث طبیعی است که زیر نظر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می شود
حیدر علی خانبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا،افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس با تربیت تیم‌ های دانش ‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌ های موجود در آموزش و پرورش به ویژه اردوگاه‌ها در زمان وقوع حوادث و بلایا را از اهداف اجرای طرح ملی دادرس بیان کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌ های خودامدادی و سازمان‌ دهی تیم‌ های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش ‌آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت ‌های کار گروهی از دیگ راهداف اجرای این طرح ملی است.
وی اظهارداشت: در این راستا 742 تیم شامل 6 هزار و 539 دانش آموز دختر و 6 هزار و 91 دانش آموز پسر از آذر تا پایان بهمن ماه امسال آموزش های امدادی را فرا گرفته اند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد : این آموزش ها شامل پناهگیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، اطفای حریق، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و اسکان اضطراری است.
وی خاطرنشان کرد: کسب مهارتهای امدادی توسط دانش آموزان به افزایش تاب آوری و گسترش این مهارت ها در سطح خانواده و جامعه منجر می شود.
وی با بیان اینکه وقوع حوادثی شامل سیل و زلزله عادت طبیعت است، بیان کرد: بر همین اساس آموزش‌ های لازم به دانش‌ آموزان داده می‌ شود تا در زمان وقوع حوادث احتمالی، از خود و اطرافیانشان محافظت کنند.
جمعیت هلال احمر این استان بیش از 110 هزار عضو در بخش های جوانان، امدادگران و داوطلبان دارد.
استان بیش از پنج میلیون نفری اصفهان 850 هزار دانش آموز و پنج هزار مدرسه دارد.
6026//6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.