حسن امجدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان افزود: این فرودگاه بعنوان فرودگاه کمکی همه پروازهای داخلی و خارجی استان تهران محسوب می شود.
وی اظهارداشت: فرودگاه اصفهان باید در کمترین زمان ممکن آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای تهران که به دلایل مختلف در فرودگاه مقصد خود امکان فرود نداشته و اصفهان را به عنوان فرودگاه جایگزین خود انتخاب نموده اند را داشته باشد.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان اظهارداشت: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان معین فرودگاه های تهران و 10 استان دیگر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه هم است.
وی با بیان این که این فرودگاه همواره آمادگی پذیرش پروازها را در شرایط غیر مترقبه دارد، افزود: اصفهان با قرار داشتن در مرکز کشور و عبور 12 مسیر هوایی بین المللی و داخلی از فراز منطقه از حساسیت ویژه ای در مدیریت ترافیک هوایی برخوردار است.
امجدی از افزایش 23 درصدی تعداد مسافران و 27 درصدی پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه
در سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال 2015 خبر داد و گفت: فرودگاه اصفهان با جابجایی 2 میلیون و 780 هزار مسافر در سال 2017، 13 درصد بیشتر از ظرفیت اسمی خود جابجا کرده است.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با بیان این که تعداد پروازهای فرودگاه اصفهان در سال 2018 نسبت به سال 2015 هشت درصد رشد داشت، تصریح کرد: متاسفانه با افزایش قیمت دلار و افزایش هزینه های سفر همه فرودگاههای کشور با کاهش سفر مواجه شدند.
وی از برقراری پرواز دوحه - اصفهان و بلعکس در این فرودگاه از نیمه بهمن ماه سالجاری خبر داد و افزود: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان چهارمین فرودگاه کشور میزبان پروازهای شرکت قطر ایرویز شده است.
امجدی اضافه کرد: شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال های اخیر در بیشتر رده بندی جهانی در بین 10 شرکت هواپیمایی برتر جهان قرار داشته و می تواند همچون سایر شرکت های فعال از جمله ترکیش ،‌فلای دبی ارتباط فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را با 160 نقطه دنیا را برقرار کند.
وی با بیان این که ظرفیت اصفهان در حوزه گردشگری بسیار ویژه است ، بیان کرد:داشتن برنامه و نقشه راه اولین نیاز اصفهان برای توسعه گردشگری محسوب می شود.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با اشاره به این که رونق گردشگری به همت دسته جمعی همه سازمانها و گروههای تاثیرگذار نیاز دارد، ادامه داد : دستگاههای خصوصی و دولتی متولی گردشگری استان باید ظرفیت خود را در قالب برنامه ای مشخص افزایش دهند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق ، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکتهای هواپیمایی فعال داخلی ، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای 2 باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.