به گزارش ایرنا، صیون ماه گرفته روز پنجشنبه در آیین جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در معبد کلیمیان اصفهان، ضمن گرامی داشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: ما کلیمیان از خداوند تقاضا می کنیم این انقلاب تا سالهای سال ادامه یابد و ملت ایران روز به روز سرافراز تر شوند.
همچنین معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در این مراسم، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گردهم جمع کردن پیروان ادیان الهی است.
اصغر مختاری ادامه داد: ارتباطات و تعاملات پیروان ادیان الهی به روزهای دهه فجر محدود نمی شود بلکه این ارتباط همواره منسجم و ریشه در پیشینه تاریخی ملت ایران دارد.
وی گفت: متاسفانه برخی از بیرون مرزها وحدت ادیان در ایران را به گونه ای دیگر به تصویر می کشند و امیدواریم برگزاری این مراسم و آیین ها به آنها نشان دهد که ایران متشکل است و همواره بین پیروان ادیان اشتراک و تفاهم بسیاری وجود دارد و مشکلی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: پیروان ادیان و اقوام مختلف 22 بهمن امسال همدلی و همزبانی ملت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید و به جهان نشان خواهد داد ما همیشه در کنار هم هستیم.
در این آیین که با حضور جمعی از پیروان سایر ادیان توحیدی در کنیسه کلیمیان اصفهان برگزار شد، برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی توسط جوانان کلیمی اصفهان اجرا شد.
بیست هزار نفر پیروان کلیمی در ایران سکونت دارند.
6022 /7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.