به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری فریدونشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: انقلاب ما معجزه قرن و بزرگترین حادثه در طول تاریخ است که با هیچکدام از انقلاب ها و جنبش ها قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب قابل مقایسه با خلاها و کمبودهای نخستین سال های آن نیست، افزود: پیشرفت های بسیاری در همه بخش های کشور به برکت انقلاب ایجاد شد که شایسته شکرگزاری است گرچه باید تلاش کرد که پیشرفت مطلوب در همه بخش ها اتفاق بیافتد.
استاندار اصفهان ادامه داد : انقلاب با ورود به چهلمین سالگرد خود به پختگی کامل رسیده است و راه خود را ادامه خواهد داد.
وی تحجر گرایی، تجمل گرایی و نفوذ اندیشه های منحرف را مهمترین مواردی برشمرد که در زمان حاضر انقلاب اسلامی را تهدید می کند.
رضایی خاطرنشان کرد: امروز انباشت بزرگی از خواسته های بحق مردم پیش روی مسوولان است که نشان از مسئولیت خطیر همه ما در تمام سطوح اجرایی است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون توده مردم با گرانی و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: اما اینگونه نیست که دولت نسبت به نیازها و مشکلات مردم بی تفاوت باشد، بلکه با تمام توان به دنبال رفع مشکلات است و این مهم را وظیفه خود می داند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: در شرایط سخت کنونی همه باید تدبیر کنیم و با همدلی در جهت حل مشکلات گام برداریم.
وی با بیان اینکه همواره باید صادقانه با مردم حرف زد، افزود: نگاه به ظرفیت ها و نقاط قوت موجود می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.
رضایی فریدونشهر را منطقه ای با ویژگی های منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد: مردمان این دیار از هوش سرشار برخوردارند که این مزیت در کنار سایر ویژگی های خاص این منطقه از جمله طبیعت بکر و گردشگرپذیری فرصت خوبی را برای آغاز تغییرات ملموس و پیشرفت های آتی فراهم کرده است.
نماینده عالی دولت در اصفهان به ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای برای استفاده بهینه و اصولی از صنعت توریسم در فریدونشهر اشاره و اضافه کرد: بسیاری از کشورها از مزیت گردشگری به طور هدفمند استفاده کرده اند واز نتایج مثبت آن بهره مند شده اند.
وی از تشکیل میز فریدونشهر در استانداری اصفهان خبر داد و از مسوولان این شهرستان درخواست کرد یک سفرکاری را در اوایل سال آینده برای دیدار مردمی با اهالی این شهرستان، دریافت مطالبات و بررسی دقیق آنها برنامه ریزی کنند.
رضایی ایجاد و توسعه دامداری صنعتی از طریق شرکت های سهامی را در برطرف کردن بیکاری این شهرستان موثر دانست.
وی تصریح کرد: بخش نامه های ابلاغی نه برای پیچیده کردن کار مردم بلکه برای تسهیل رسیدگی به درخواست های آنان است.
امام جمعه فریدونشهر در ادامه ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب را افتخارآمیز بیان و اظهارداشت: امام خمینی (ره) به مردم ایمان و باور داشت و همین موضوع موجب شد ایشان از هیچ قدرتی هراس به خود راه ندهند.
حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با بیان اینکه طبیعی است که آسیب ها و اشتباهاتی دامن انقلاب را بگیرد، افزود: انقلاب اسلامی در کنار همه خدمات مشکلاتی هم دارد همانطور که در آستانه چهلمین سالگرد آن مشکلات بسیار است اما راهی که امام ترسیم کرد یعنی تغییر نگاه مسائل را حل می کند.
وی تصریح کرد: کسانی که توانستند شاه و استبداد را از مملکت بیرون کنند به طور یقین خواهند توانست وضعیت اقتصادی را تغییر دهند و این غیر ممکن نیست.
شامحمدی افزود: انقلاب نعمت و نقمت است اگر دچار مشکل شد همه باید با کمک یکدیگر و شانه به شانه هم بن بست ها و مشکلات را برطرف کنیم.
وی بر اهتمام مسوولان اجرایی بر رفع مشکلات بیکاری، جاده های صعب العبور و تعهدات دولت در مساله آب برای مصارف آشامیدنی و کشاورزی مردم این شهرستان تاکید کرد.
فرماندار فریدونشهر با مروری بر ظرفیت ها و مزیت های این شهرستان اظهار کرد: بوم گردی، گردشگری، گیاهان دارویی، تولید انواع عسل و پرورش ماهی از مهم ترین مزیت های اقتصادی این منطقه است.
وی به حمایت های دولت در اجرای سامانه های نوین آبیاری اشاره و بیان کرد: تا اکنون 6 هزار هکتار از اراضی فریدونشهر تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است و بیش از هزار هکتار دیگر نیز در قالب 25 طرح در دهه فجر امسال به این سامانه ها مجهز خواهد شد.
وی همچنین تعداد طرح های عمرانی ، آماده بهره برداری و کلنگ زنی این شهرستان را 190 طرح اعلام کرد و افزود: این طرح ها با اعتباری افزون بر 133 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی به مشکلات غرب استان در رابطه با آب آشامیدنی وعدم تخصیص حق آبه کشاورزان اشاره کرد و افزود: روا نیست مردم این شهرستان ها که در سرچشمه های آب استان ساکن هستند همچنان با مشکلات نبود آب دست و پنجه نرم کنند.
اکبر ترکی تامین آب آشامیدنی از منابع پایدار، تکمیل پروژه فاضلاب فریدونشهر ، گازرسانی به روستاها و مدیریت عادلاته منابع آب این منطقه را ازمطالبات اصلی مردم این منطقه برشمرد.
وی با انتقاد از سیاست های دو پهلو افزود: از طرفی گفته می شود فریدونشهر قطب دامداری استان است اما از سوی دیگر نسبت به صدور مجوز دامداری سخت گیری می شود که به این موضوع باید با توجه به مشکلات بیکاری مردم منطقه رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب و دهه فجر، استاندار اصفهان و شماری از مسوولان استانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه برای شرکت در جلسه شورای اداری فریدونشهر و افتتاح متمرکز چندین طرح عمرانی و آماده بهره برداری به این شهرستان سفر کرد.
در این سفر 190 طرح با اعتبار بالغ بر133 میلیارد ریال افتتاح ، بهره برداری و یا کلنگ زنی شد.
به گفته مورخان، فریدونشهر در میان استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری واقع شده‌ است. طبق این شواهد و همچنین به دلیل وجود تپه های تاریخی در این منطقه قدمت این شهرستان به بیش از سه هزار سال و حتی قبل تر از دوره هخامنشی باز می گردد.
فریدونشهر بزرگ ترین شهر گرجی نشین ایران است که تا سال 1359 هـ . ش 'آخوره بالا' نامیده می شد. فریدونشهر چون آخرین قسمت منطقه اصفهان و سرحد بین استان های لرستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان بوده‌ است بنام آخوره معروف بوده است و در سال های بعد از انقلاب به موازات پیشرفت های همه جانبه که در کشور صورت گرفت آخوره تبدیل به فریدونشهر شد.
فریدونشهر به گفته مسوولان نامزد امن‌ترین شهر دنیا از سوی یونسکو و با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر ایران است.
ارتفاعات زیبا و شگفت انگیز این شهرستان موجب شده که برخی اهالی فریدونشهر را 'سوئیس ایران' لقب دهند و این شهرت به دلیل شباهت بخشی از ارتفاعات این منطقه به رشته کوه های آلپ است.
شهرستان فریدونشهر با بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.