حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب راه های مختلف کشور و راه های روستایی توسعه و افزایش پیدا کرد.
وی اظهارداشت : همچنین پیشرفت های قابل توجهی در زمینه آبرسانی و برق رسانی به روستاها، ساختار مدارس آموزش و پرورش در زمان انقلاب اسلامی شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب جمعیت کشور کمتر از نصف جمعیت کنونی بود، تصریح کرد: کم شدن گناهان و معصیت های آن زمان را می توان از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست.
این پیشکسوت و مبارز انقلابی در اصفهان ادامه داد: در زمان حال امکان رفت و آمد در منطقه عراق، سوریه، لبنان تا دریای مدیترانه وجود دارد که در گذشته چنین امکاناتی وجود نداشت.
امام جمعه شهر درچه درباره وقایع بهمن 57 اظهارداشت: در این سال حدود 2 ماه مطبوعات، روزنامه ها، مغازه ها و بازارها تعطیل بود، شرکت نفت به دستور امام (ره) تعطیل شد همچنین مالیات به شهرداری و اداره دارایی پرداخت نشد.
وی به همراهی مردم این استان در مبارزه با علیه شاه اشاره و اضافه کرد: در آن زمان تمام کار مردم این بود که به اصفهان و مسجد حکیم آمده و سخنرانی سخنرانان انقلابی از جمله مرحوم آیت الله احمدی و مرحوم پرورش را گوش دهند.
موسوی تصریح کرد: چند روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 جمعیت فراوانی از نجف آباد، فلاورجان، دولت آباد و درچه به اصفهان آمده و در میدان امام (ره) این شهر تظاهرات کردند که پس از این تظاهرات رژیم منحوس شاهنشاهی سرنگون شد.
وی خاطرنشان کرد: روز عاشورای سال 57 که نزدیک به پیروزی انقلاب بود مجسمه پهلوی مقابل سی و سه پل به پایین کشیده شد و مردم آن روز به دلیل پیروزی بر ساواک و رژیم شاهنشاهی جشن گرفتند.
وی با اشاره به دستاوردهای علمی ، صنعتی و زیرساختی در حوزه های دیگر در انقلاب اسلامی بر ضرورت شناساندن آنها به نسل جدید به روش های مختلف تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، 4 آذر 59 امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حکم امامت جمعه شهر درچه را به حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی درچه صادر کرده بود.
شهر درچه در 12 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع ‌است. این شهر یکی از شهرهای نواحی اصفهان و واقع در شهرستان خمینی شهر است که به سه قسمت درچه اسلام آباد، دینان، ولاشان و احمدآباد تقسیم می ‌شود.
9913/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.