به گزارش ایرنا، مجتبی راعی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح آبخیزداری در منطقه جوزدان این شهرستان افزود : با توجه به وضعیت بحران آبی در منطقه باید از روشهای پیشرفته برای صرفه جویی در مصرف آب و مهار آبهای سطحی استفاده کنیم.
وی بر ضرورت فرهنگ سازی همه جانبه برای استفاده بهینه آب در بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی تاکید کرد.
اجرای همه جانبه طرح های آبخیزداری به عنوان یکی از نیازهای اساسی عرصه های طبیعی اصفهان با توجه به معضلات خشکسالی، فرسایش خاک و باد، تهدیدها و تخریب ها، ضروری است که باید بیش از پیش به این راهبرد مهم توجه شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نجف آباد در این آیین گفت: این پروژه جهت هدایت و کنترل سیلابها و جلوگیری از ایجاد خسارت به مزارع ، باغ ها و محدوهای کشاورزی احداث شده است.
بابک حقیقی ادامه داد : برای احداث این سیل بند به طول هزار متر و بادبی ورودی 36 متر مکعب در ثانیه با حجم آبگیری 119 هزار و 672متر مکعب بیش از 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 97 صندوق توسعه ملی هزینه شد.
وی خاطرنشان کرد : پروژه پخش سیلاب جوزدان با مساحت هشت هزار و 906 هکتار در پنج کیلومتری غرب شهرستان نجف آباد و 45کیلومنری غرب اصفهان قرار دارد.
در استان اصفهان براساس برنامه پنجم و ششم توسعه باید در 2 و نیم میلیون هکتار از عرصه های بیابانی منطقه طرح آبخیزداری انجام بشود که تاکنون یک و نیم میلیون هکتار از این عرصه اجرایی شده است.
استان اصفهان دارای 10 میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری است و تا پایان برنامه ششم توسعه باید برای 600 هزار هکتار از اراضی استان طرح های آبخیزداری انجام شود.
غ- ک 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.