به گزارش ایرنا، آیین عملیات اجرایی 40 هزار طرح عمرانی زود بازده با رویکرد آب و اشتغال در روستاها و مناطق محروم کشور توسط نیروی مقاومت بسیج امروز به صورت ویدیو کنفرانس با سخنرانی سردار 'عزیز جعفری' فرمانده سپاه برگزار شد.
از مجموع این طرح ها که در 28 موضوع و با شعار 'دست در دست مردم، پنجه در پنجه دشمن' در عرصه های فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، کشاورزی، اقتصاد خورد و صنایع کوچک اجرایی می شود، این شمار طرح های یاد شده توسط بسیجیان اصفهان عملیاتی خواهد شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در این مراسم اظهارداشت: از مجموع یک هزار 550 پروژه محرومیت زدایی بسیج در استان اصفهان، 346 طرح در خصوص تکمیل و مرمت مدارس روستایی، 270 طرح احداث، تکمیل و بهسازی خانه محروم، 140 طرح احداث، تکمیل و بهسازی کارگاه اشتغالزایی، 120 طرح احداث، تکمیل و بهسازی آبرسانی روستایی، 102 طرح احیا و لایروبی قنوات و احداث یکصد نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی است.
سردار غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: همچنین 95 طرح انتقال آب، 54 طرح ساخت و تکمیل مسجد، 38 استخر ذخیره آب، 37 طرح ساخت و تکمیل خانه عالم، 30 طرح فاضلاب روستایی، 30 احداث آب بند، 30 طرح فاضلاب روستایی، 30 مورد احداث و تکمیل پلهای روستایی و دهها طرح دیگر توسط گروه های جهادی بسیجی اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها در نهایت تا دهه فجر سال آینده با به کارگیری پنج تا هفت هزار نیروی جهادی بسیج تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح ها به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجرایی می شود و افزون بر این تعداد، طرح های عمرانی و خدماتی دیگری در قالب قرارگاه پیشرفت و ابادانی یا برخی پایگاههای بسیج به صورت مجزا در حال اجراست.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه هر یک از این طرح ها زیر یک میلیارد ریال هزینه در بر دارد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای مجموع این طرح ها 420 میلیار ریال است که بخشی توسط خیرین، دستگاهای اجرایی و مردم تامین می شود.
وی ادامه داد: البته نیروهای بسیجی و ادوات و تجهیزات سپاه نیز در این طرح ها به صورت رایگان به کارگیری خواهد شد که در صورت احتساب این امور هزینه های اجرایی طرح ها بیش از برآورد قبلی خواهد شد.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.