مهدی میربد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، زیربنای این پروژه ها را 22 هزار و 303 مترمربع برشمرد و افزود : برای احداث و راه اندازی این آنها در مجموع 335 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی توسط دولت و مشارکت خیرین تامین شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد چهار پروژه شامل 16 باب کلاس و زیربنای سه هزار و 955 مترمربع با اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال توسط دولت احداث شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد : 32 پروژه دیگر شامل 112 باب کلاس درس با زیربنای 18 هزار و 348 مترمربع با اعتباری بالغ بر 275 میلیارد ریال توسط مردم یا با مشارکت آنها احداث شده است.
وی یادآور شد: بر این اساس 89 درصد پروژه های تحویلی در دهه فجر امسال مردمی و مشارکتی است.
به گفته میربد این پروژه ها به لحاظ کاربری شامل 16 باب فضای آموزشی، هفت باب کلاس ، 2 باب سالن ورزشی، هفت باب نمازخانه و چهار باب ساختمان اداری است .
وی ساخت و تجهیز مدارس جدید و استاندارد را یک ضرورت اساسی در استان برشمرد و گفت: فضاهای آموزشی از ارکان اعتلای نظام تعلیم و تربیت و رشد شاخص های آموزشی به شمار می آید.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد : هرساله تعدادی از مدارس به فهرست مدارس نیازمند بازسازی و نوسازی مجدد افزوده می شود که نیاز به ساخت و تجهیز مدارس نوساز و جدید با رویکرد احداث مدارس پایدار، مدارس سبز، مکان یابی مناسب، استفاده از فناوری و مصالح جدید، صنعتی سازی از ضروریات اساسی و دائمی است که همچنان نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی و مردمی برای این بخش هستیم.
از سال 58 تاکنون حدود 27 هزار مدرسه در اصفهان احداث شده است.
اکنون 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه اصفهان به تحصیل مشعول هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.